نائومی سکوتش را شکست

کمپبل به دلیل دوستی با مردی که به سوء استفاده از دختران متهم است، مورد انتقاد قرار گرفته بود


Neilson Barnard / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

نائومی کمپبل در مورد رابطه‌اش با سرمایه‌گذار  جفری اپستین صحبت کرده و می‌گوید که جرایم غیرقابل دفاع این فرد حالش را به هم زده است.

این سوپرمدل بریتانیایی پس از آنکه فاش شد که در جشن تولد ۳۱ سالگی خود در سال ۲۰۰۱ با این سرمایه‌گذار که متهم به سوء استفاده از دختران است، دیدار کرده است، سکوتش را شکست و از خود دفاع کرد. 

اپستین، که در ۱۰ اوت سال جاری در اثر خودکشی فوت کرد، یک تاجر ثروتمند بود که با طبقات بالای جامعه ایالات متحده در ارتباط بود.

او در هنگام مرگ اتهام سوء استفاده از دختران را رد کرد. طبق این اتهام او در اوایل دهه ۲۰۰۰ در املاک خود در نیویورک و فلوریدا از ده‌ها دختر زیر سن قانونی که سن برخی از آنها ۱۴ سال بود سوءاستفاده کرده بود.

قبل از دستگیری در ۶ ژوئیه ۲۰۱۹، اپستین در یک مورد دیگر در سال‌های ۲۰۰۸  و ۲۰۰۹ توسط دادگاه ایالتی به جرم اغوای یک دختر خردسال برای روسپیگری محکوم شد و به مدت ۱۳ ماه زندانی شد.

روز چهارشنبه کمپبل ویدیویی را در کانال خود در یوتیوب منتشر کرد. در این ویدیو او به سؤالات یک گزارشگر ناشناس که در فیلم نشان داده نمی‌شود در مورد رابطه‌اش با اپستین پاسخ می‌دهد.

کمپبل درباره اولین دیدار خود در ۱۸ سال پیش با این سرمایه‌گذار، که رابطه نزیکی با او داشته است، توضیح داد که دوست پسر سابقش، فلاویو برایاتور، او را به اپستین معرفی کرده است، و افزود که این فرد همچنین اغلب اوقات در مراسم نمایش مد «ویکتوریا سیکرت» شرکت کرده است.

وقتی از این مدل ۴۹ ساله سؤال شد که آیا از جنایات اپستین خبر داشته است، گفت به هیچ عنوان خبر نداشته و کاری که اپستین کرده است غیر قابل دفاع است. 

او گفت «وقتی شنیدم که او چه کار کرده است، مانند هر فرد دیگری حالم از او به هم خورد، زیرا من هم مانند هر فرد دیگری به اندازه کافی هدف صیادان جنسی قرار گرفته‌ام. همین الان من از قربانیان حمایت می‌کنم. من نمی‌توانم... آنها در زندگی خود با زخم‌های روحی بزرگی دست و پنجه نرم می‌کنند».

در طول مصاحبه، کمپبل بر کارهای سازمان خیریه خود به اسم  مد برای امداد تأکید می‌کند، که در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد، و افزود که اجازه نمی‌دهد رابطه‌اش با اپستین به کارهای شگفت‌انگیز و بزرگی که تیمش در طول این سال‌ها انجام داده است آسیب بزند.

کمپبل در خاتمه سخنانش گفت: «در اینجا می‌توانیم یک نتیجه‌گیری وحشتناک بکنیم و آن اینکه اگر رفتار منفی همسایه، همکار، یا حتی کسی که با او رابطه‌ای دارید، صرفا به خاطر وجود رابطه، باعث می‌شود که شما مجرم تلقی شوید، باید بدانیم که در دوران بسیار نگران‌کننده‌ای زندگی می‌کنیم. این بر همه ما تأثیر می‌گذارد. این نادرست و غیرمنصفانه است، و باید متوقف شود».

مرگ اپستین باعث شد تا تحقیقات مفصلی در مورد شرایطی که باعث شده او خودکشی کند انجام شود. دادستان کل، ویلیام بار، گفته است که «بی نظمی جدی» در زندان متروپولیتن نیویورک، یعنی جایی که اپستین در انتظار محاکمه بود، وجود دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در این مرکز اصلاح پروتکل استاندارد رعایت نشده است و مشخص شده دو نگهبان که مراقب این زندانی بوده‌اند، به خواب رفته‌اند و سپس در سوابق پرونده دست برده‌اند تا نشان دهند که طبق مقررات، هر ۳۰ دقیقه یک بار وضعیت او را کنترل کرده‌اند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/life-style/naomi

© The Independent

بیشتر از زندگی