جدیدترین جواهرات شانل، ستایشگر صد سالگی عطر «شماره پنج» 

گردنبند ۵۵٫۵۵ مانند شعری است که در ستایش تک‌تک اجزای عطر شماره ۵ سروده شده باشد

سری جدید جواهرات والای شانل، نمادی از اتحاد جواهرات و عطر است-twitter/CHANEL

در قلب مجموعه جواهرات جدید شانل، گردنبندی قرار دارد که الماس زمردی ۵۵٫۵۵ قیراطی باشکوه دارد. این الماس یادآور درخشش صد ساله عطر شماره ۵ شانل است.

تصور رایحه‌ای مشهورتر از شنل شماره ۵ دشوار است، آن رایحه قوی و فوق زنانه که گابریل شانل در سال ۱۹۲۱ آن را به‌عنوان «عطر زنانه با بوی زن» تصور کرد.

این عطر بیشتر از هر رایحه دیگری در فرهنگ هنر مردمی اروپا و آمریکای شمالی دیگری نفوذ کرده است و تأثیر آن را می‌توان بر آثار اندی وارهول، ریچارد اودون، ریدلی اسکات دید. موفق‌ترین کارزارهای تبلیغاتی را با حضور ستاره‌هایی چون نیکول کیدمن داشته است.

برای پاسداشت و ستایش این عطر چه چیزی بهتر از یک مجموعه جواهر می‌تواند حق مطلب را ادا کند؟

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شانل، جدیدترین مجموعه جواهرات والای خود را به‌افتخار عطر این خانه مد طراحی و از اولین مجموعه‌ای که کاملاً به یک عطر اختصاص داده شده است، رونمایی کرد.

این مجموعه شامل ۱۲۳ قطعه است که پاتریس لگوئرو با الهام از مجموعه جواهرات گابریلا (کوکو) شانل که منحصراً از پلاتین و الماس ساخته شده بود، طراحی کرد.

گردنبند ۵۵٫۵۵ مانند شعری است که در ستایش تک‌تک اجزای عطر شماره ۵ سروده شده باشد. برای ادای احترام به این عطر و بطری نمادین معروفش، همه‌چیز در خدمت نمایش آن آمده ست.

۱۰۴ الماس گرد و ۴۲ الماس باگت، همچنین یک آبشار از الماس‌های گلابی‌شکل مانند چند قطره در حال فرار در آن گنجانده شده است. قصیده‌ای که خانه مد شانل برای محبوب‌ترین میراثش Chanel N ° 5، سروده، نمادی از اتحاد جواهرات و عطر است، چیزی که گابریل شانل آن را بسیار دوست داشت.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by CHANEL (@chanelofficial)

این عطر مخلوطی از رایحه‌‌های گل یاس، گل رز، مشک، عنبر، چوب صندل، نعناع هندی و وانیل است که موردتوجه و تمجید افراد مشهوری مانند مریلین مونرو قرار گرفت.

«شانل شماره‌ پنج، درست شنیدید!» این پاسخ غافل‌گیر کننده‌ «مریلین مونرو»، ستاره‌‌ بزرگ سینمای آمریکا بود، وقتی از او پرسیدند شب‌ها در رختخواب چه می‌پوشد؟

در دهه‌ی ۱۹۶۰ مجلات مشهور مد، ووگ و بازار، شانل شماره پنج را به‌عنوان بخشی از لوازم موردنیاز هر زن معرفی کردند، با دو عبارت جذاب «هر زن زنده شانل شماره پنج را می‌خواهد» و «هر زن زنده شانل شماره پنج را دوست دارد.»

طراحی بطری عطر «شنل شماره پنج» همچنین بسیار خاص و منحصربه‌فرد است. بطری بلور عطر به شکل مستطیلی و با الهام از بطری ویسکی طراحی‌شده است. مایع طلایی‌رنگ درون بطری از روی شیشه‌ی شفاف آن به‌خوبی دیده می‌شود. روی شیشه‌، در یک کادر سفیدرنگ، نام عطر و نشان تجاری شانل با رنگ تیره به چشم می‌خورد. روی گردن بطری هم نشان شانل به زیبایی کارشده است.

طراحی نهایی بطری عطر شنل شماره پنج در سال ۱۹۲۴ کامل شد و از سال ۱۹۵۹ تاکنون این بطری بار‌ها در موزه «مدرن آرت» نیویورک به نمایش گذاشته شده است.

بیشتر از مُد و زیبایی