اوج‌گیری تنش لفظی بین ایران و اسرائیل در ساعات گذشته

خطیب‌زاده: هرگونه اقدام احمقانه علیه ایران، با پاسخی قاطع مواجه خواهد شد

خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران- ATTA KENARE / AFP

در پی بالا گرفتن جنگ لفظی بین مقامات اسرائیل و جمهوری اسلامی ایران در ساعات گذشته، سخنگوی وزارت خارجه ایران تهدید کرد که هر گونه اقدام نظامی به گفته وی «احمقانه» علیه ایران با پاسخی قاطعانه روبرو خواهد شد. خطیب زاده گفته است ما را آزمایش نکنید.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته اسرائیل با نقض فاحش قوانین بین‌المللی، ایران را به اقدام نظامی تهدید می‌کند.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه شنبه اعلام کرد اسرائیل در حال بسیج کشورهای دیگر به منظور پاسخی بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته نخست وزیر اسرائیل جمهوری اسلامی باید به دلیل حمله به یک نفتکش تحت هدایت اسرائیل پاسخ بگیرد اما به گفته او اسرائیل در صورت نیاز می‌تواند به تنهایی  به این اقدام ایران پاسخ دهد.

بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل نیز گفته است این کشور آمادگی حمله به ایران را دارد. او گفته باید یک واکنش جهانی به تهدید ایران نشان داده شود.

گیلعاد اردان، نماینده اسرائیل در سازمان ملل  نیز در نامه‌ای به شورای امنیت خواهان برگزاری نشستی فوری درباره حادثه حمله به این نفتکش در دریای عمان شده است.

در مقابل، زهرا ارشادی معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز در نامه‌ای به شورای امنیت با رد ادعاهای اسرائیل از آنچه ماجراجویی اسرائیل خوانده ابراز نگرانی کرده است.

دور جدید تنش‌های لفظی بین ایران و اسرائیل در پی حمله مرگبار به کشتی مرسر استریت بالا گرفته است.

برخی محافل خبری و سیاسی در منطقه خاورمیانه از حملات ایران و اسرائیل به کشتی‌ها در هفته‌های گذشته خبر می‌دهند اما هر دو کشور دست داشتن در این حملات را رد می‌کنند.