برادر رئیس‌جمهور اسرائیل گزینه اول نفتالی بنت به عنوان سفیر آمریکا

مایکل هرتزوگ برادر رئیس‌جمهور و مدیر سابق برنامه‌ریزی استراتژیک برای ارتش اسرائیل است

سفارت اسرائیل در واشنگتن- WASHINGTON, UNITED STATES

نشریه اورشلیم‌پست به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی گفت که مایکل هرتزوگ، مدیر سابق برنامه‌ریزی استراتژیک برای ارتش اسرائیل، گزینه اول نخست‌وزیر آن کشور برای اعزام به واشنگتن در مقام سفیر است.

مایکل هرتزوگ برادر اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل است.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل امیدوار است که روز یکشنبه نامزدی او را در دولت به تایید برساند.

هرتزوگ در حال حاضر در موسسه واشنگتن برای سیاست‌گذاری خاور نزدیک به عنوان پژوهشگر مشغول به کار است. او از کارکنان باسابقه ارتش اسرائیل است که با درجه سرتیپی بازنشسته شد و سپس مشاور ارشد اهود باراک، امیر پرتز، شائول موفاز و بنیامین بنی‌الیعازر، وزیران دفاع اسرائیل بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مایکل هرتزوگ همچنین فرستاده ویژه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق اسرائیل به مذاکرات صلح در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ بود و از جمله‌ مذاکره‌کنندگان در کانال مخفی مذاکره با فلسطینی‌ها در ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ است.

او در بیشتر مذاکرات اسرائیل با فلسطینی‌ها، اردنی‌ها و سوری‌ها حضور داشته است، از جمله در نشست‌های وای‌ریور، کمپ‌دیوید، آناپلیس و نشست‌های دیگر به میزبانی آمریکا و از همین رو روابط گسترده‌ای در شهر واشنگتن دارد.

او شخصا با جو بایدن و آنتونی بلینکن، رئیس‌جمهور و وزیر خارجه آمریکا و همچنین جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، و همچنین برت مک‌گرک، هماهنگ‌کننده خاورمیانه و شمال آفریقای کاخ سفید، و وندی شرمن، معاون وزارت خارجه آمریکا آشنا است.

بنت و یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل درباره نامزدی هرتزوگ در مقام سفیر آن کشور در پایتخت آمریکا اتفاق نظر دارند. رضایت لاپید با فردی که سفیر اسرائیل در واشنگتن شود، برای بنت اهمیت دارد زیرا او مایل است در صورتی که در پایان سال آینده لاپید نخست‌وزیر شود، او را در سفارت حفظ کند.

انتخاب یکی از کارشناسان ممتاز امنیتی اسرائیل و کسی که علی‌رغم سابقه خانوادگی در حزب کارگر، کارنامه کاری سیاسی دارد، به گفته منبع اطلاعاتی در اورشلیم «حاوی یک پبام به واشنگتن است.»

تصمیم نهایی درباره سفیر جدید اسرائیل در واشنگتن در روزهای آینده اتخاذ می‌شود.

گیلعاد اردان، سفیر فعلی اسرائیل در پایتخت آمریکا در ماه ژوئن از مقام خود استعفا کرد اما پیش‌بینی می‌شود که فرستاده کشورش در سازمان ملل متحد باقی بماند.

بیشتر از جهان