ستاره‌ها در انتظار شب‌نشینی مت‌ گالا

فقط واکسن‌زده‌ها می‌توانند به مت گالا بروند

پریانکا چوپرا در مت گالای 2018 موزه هنر متروپولیتن نیویورک-Angela WEISS / AFP

مت گالا، بزرگ‌ترین شب دنیای مد، پس از دو سال در ماه سپتامبر بازخواهد گشت. احتمال دارد ماسک صورت بخشی از چهره‌آرایی و لباس مهمانان باشد چون برگزارکنندگان گفته‌اند مهمان‌ها باید حتماً در فضاهای بسته ماسک بزنند. علاوه بر آن میهمانان این رویداد باید هر دو دوز واکسن خود را هم زده باشند.

مراسم سالانه موزه هنر متروپولیتن و مجله ووگ در حالی در ماه سپتامبر برگزار می‌شود که در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا لغو شد و امسال نیز از تاریخ اصلی خود که در ماه می بود، به تعویق افتاد.

شب‌نشینی موزه متروپولیتن نیویورک و فرش قرمز مراسم مت‌گالا، دهه‌هاست که در اولین دوشنبه ماه مه در نیویورک برگزار می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سخنگوی مت درباره این الزام‌های بهداشتی گفت: «در حال حاضر همه شرکت‌کنندگان در مت گالا در ۱۳ سپتامبر باید مدرک واکسیناسیون کامل را ارائه دهند و همچنین از آن‌ها انتظار می‌رود به جز در مواقع خوردن و نوشیدن از ماسک در فضاهای داخلی استفاده کنند. در صورت نیاز ما این دستورالعمل‌ها را به روز خواهیم کرد.»

دستورالعمل‌های دیگری هم درباره این مراسم وجود دارد گه به همه‌گیری کرونا مربوط نیست. مثلاً از مهمان‌ها خواسته‌شده گوشی‌های تلفن همراهشان را در سالن مراسم کنار بگذارند. کشیدن سیگار کشیدن هم ممنوع است. برای ورود به مت گالا باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشید.

مت گالا و نجات مد آمریکایی

تم امسال مت گالا «در آمریکا: واژگان مد» است. این رویداد در کنار یک نمایشگاه بزرگ دو قسمتی در موزه برگزار می‌شود که هدف از آن «گرامیداشت ۷۵مین سالگرد تأسیس موسسه لباس (مت گالا) و کاوش واژگان مدرن مد آمریکایی» است.

مجله ووگ آمریکا در ماه می تائید کرد که بزرگ‌ترین شب مد توسط تیموتی شالومی، بیلی آیلیش، آماندا گورمن و نائومی اوساکا میزبانی می‌شود و تام فورد، آدام موسری و آنا وینتور به عنوان کرسی‌های افتخاری حضور خواهند داشت.

فرش قرمز مت گالا

این رویداد با وجودی که امسال به شکل محدودتری برگزار می‌شود، اما همچنان مراسم فرش قرمزی برای ستاره‌ها و طراحان خواهد داشت تا بتوانند ابداعات جسورانه و چشمگیر خود را به نمایش بگذارند.

اجباری بودن واکسن در مت گالا در حالی مطرح می‌شود که شورای طراحان مد آمریکا (CFDA) نیز الزام مشابهی را برای همه مهمانان، کارکنان و شرکت‌کنندگان در رویدادهای هفته مد نیویورک در ماه سپتامبر اعلام کرده است.

این تمهیدات مطابق دستورالعملی است که توسط شهردار نیویورک اعلام شد و ارائه مدارک واکسیناسیون را برای ورود به تقریباً همه مکان‌های سرپوشیده مانند رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی و مکان‌های تفریحی اجباری کرد.

بیشتر از مُد و زیبایی