تاکید مقامات هند بر ضرورت اجرای عدالت در پرونده قتل و تجاوز به دختر ۹ ساله

«اشک پدر و مادر این دختر تنها می‌گوید که دختر کشور ما شایسته عدالت است»

صدها نفر با بستن جاده‌ها، دست به اعتراض زده‌اند و خواستار مسئولیت‌پذیری در قبال این قتل شده‌اند - Prakash SINGH / AFP

مسئول دولت محلی دهلی نو، پایتخت هند، روز چهارشنبه از گروهی از قضات خواست رسیدگی به پرونده دختر ۹ ساله‌ای را شروع کند که گزارش شده پس از تجاوز به قتل رسیده است.

این پرونده در روزهای اخیر موجب بروز اعتراضاتی شده و مشکل هند در مواجهه با خشونت جنسی را بار دیگر برجسته کرده است.

پلیس می‌گوید روز یکشنبه، دختری ۹ ساله در شهر کانتونمنت که برای برداشتن آب به محل سوزاندن جنازه‌ها در نزدیکی خانه خود رفته بود، کشته شده است.

اعضای این خانواده به رسانه‌ها گفته‌اند که قاتلان پیکر دختر را بر خلاف خواست آنها سوزانده‌اند.

به گفته فرمانده پلیس جنوب‌غرب پایتخت، جایی که این جنایت اتفاق افتاده، تا کنون چهار مرد به اتهام دست داشتن در قتل این دختر بازداشت شده‌اند.

این چهار نفر به تجاوز، قتل و جنایت متهم شده‌اند. خبرگزاری رویترز گزارش داده که نتوانسته با متهمین تماس بگیرد و تایید کند که آیا آنان وکیل مدافعی دارند یا خیر.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از روز یکشنبه به این سو، صدها نفر از جمله با بستن جاده‌ها، دست به اعتراض زده‌اند و خواستار مسئولیت‌پذیری در قبال این قتل شده‌اند.

آرویند کجریوال، مسئول دولت محلی دهلی نو، که رهبر حزب مخالف نیز هست، خواستار اجرای عدالت در این زمینه شده است.

او توضیح نداد که چرا دستور بازنگری در نحوه رسیدگی به پرونده را صادر کرده، اما از دولت مرکزی خواست که در قبال این جنایت واکنش نشان دهد.

کجریوال در پستی توییتری گفت حقوق‌دانان برجسته درگیر این پرونده خواهند شد تا مجرمان به مجازات برسند.

او افزود: «دولت سراسری باید قدم‌های قاطعی برای بهبود قانون و نظم در دهلی بردارد و ما در این زمینه آماده همکاری کامل هستیم.»

از سال ۲۰۱۲، یک دختر دانشجوی ۲۳ ساله که در یک اتوبوس به طور دسته جمعی مورد تجاوز قرار گرفت و جهان را بهت‌زده کرد، مساله امنیت زنان و دختران به یک مسئله عمده سیاسی در هند بدل شده است.

در آخرین گزارش منتشر شده رسمی، تنها در سال ۲۰۱۹، بیش از ۳۲ هزار مورد تجاوز ثبت شده است. این به معنای آن است که تقریبا هر چهار ساعت یک بار، یک مورد تجاوز به وقوع می‌پیوندد، هرچند که کارشناسان می‌گویند این آمار به احتمال فراوان، کمتر از میزان واقعی و بسیار محافظه‌کارانه است.

براساس داده‌های موجود، صد هزار مورد ربودن زنان وجود دارد که یک سوم آنها با هدف مجبور ساختن دختران به ازدواج انجام می‌گیرد.

راحول گاندی، یکی از رهبران حزب کنگره، حزب مخالف اصلی، روز چهارشنبه با خانواده دختر به قتل رسیده دیدار کرد.

او گفت: «اشک پدر و مادر این دختر، دختر کشور ما، تنها یک چیز می‌گویند او شایسته عدالت است.»

بیشتر از جهان