امکان «یک‌بار ببینید» واتس‌اپ برای حذف عکس‌ها و ویدیوها

برای استفاده از این ویژگی، برنامک واتس‌اپ باید به جدیدترین نسخه به‌روزرسانی شود

امکان جدید واتس‌اپ، از آغاز این هفته در دسترس همه خواهد بود - Yasuyoshi CHIBA / AFP

واتس‌اپ امکان جدیدی عرضه کرده است که تصاویر و ویدیوها ناپدید می‌شوند و فقط یک بار قابل مشاهده‌اند.

این ویژگی جدید، موسوم به «یک بار ببین View Once» به کاربران امکان می‌دهد فایل‌هایی را بفرستند که بعد، به محض باز شدن از چت محو می‌شوند.

این شرکت اشاره کرد که ویژگی جدید به آزادسازی فضای حافظه گوشی تلفن و گفت‌و‌گوها کمک خواهد کرد اما علاوه بر این، هدف اصلی امکان به‌اشتراک‌گذاری محرمانه‌تر فایل‌ها بوده است.

این شرکت «عکس لباس‌های جدیدی که در فروشگاه امتحان کرده‌اید، واکنشی سریع به لحظه‌ای خاص، یا مواردی حساس مثل رمز عبور وای‌فای» را مثال زده است.

بنا بر اعلام واتس‌اپ، هر فایلی که با استفاده از ویژگی جدید فرستاده شود نماد «یک بار» خواهد داشت و پس از اینکه باز شود دارای علامت «بازشده» خواهد بود تا مشخص شود در گفت‌و‌گو چه اتفاقی افتاده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

واتس‌اپ اعلام کرد امکان جدید از آغاز این هفته در دسترس همه خواهد بود. برای استفاده از این ویژگی، برنامک واتس‌اپ باید به جدیدترین نسخه به‌روزرسانی شود.

در اسناد پشتیبانی واتس‌اپ آمده است «رسانه‌های رمزگذاری‌شده ممکن است تا چند هفته پس از ارسال روی سرورهای واتس‌اپ ذخیره شوند».

در ادامه گفته شده است چنانچه به عقیده کاربران محتوای رسانه‌ای که از طریق ابزار تک‌مشاهده به واتس‌اپ ارسال شده ناقض قوانین این شرکت است، همچنان این امکان را دارند که موارد را گزارش دهند. واتس‌اپ قادر است عکس یا ویدیو را مشاهده کند.

واتس‌اپ تاکید کرده است این شرکت در راستای تمرکز کلی‌اش بر مسئله حفظ حریم خصوصی، در نظر دارد به سمت‌و‌سویی برود که پیام‌ها و گفت‌و‌گوها موقتی‌تر باشند، به‌جای اینکه برای همیشه ثبت و ضبط شوند.

ویل کت‌کارت، رئیس شرکت واتس‌اپ، در ماه ژوئن به ایندیپندنت گفت: «فکر می‌کنیم افراد بسیاری این گزینه‌ها را انتخاب خواهند کرد، فکر می‌کنیم معیاری عادی خواهد شد. البته به‌مرور زمان‌ــ هنوز به آن‌جا نرسیده‌ایم.»

«اما فکر می‌کنم وقتی این مسئله آسان‌تر شود، مردم به مزایای نگهداری نکردن همیشگی سوابق همه چیز پی خواهند برد. زیرا پیام‌هایشان خصوصی می‌ماند، زیرا به آن‌ها امکان امنیت بیشتر می‌دهد، زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد آزادانه حرف بزنند.» 

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی