علی داودی مدال نقره المپیک را به گردن آویخت

علی داودی در وزنه‌برداری و پس از کسب مدال طلا محدرضا گرایی در کشتی فرنگی، مدال نقره گرفت

علی داودی، وزنه‌بردار ایرانی در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم، موفق به کسب مدال نقره المپیک توکیو شد. او امروز، پس از محمدرضا گرایی، مدال دیگری را به اردوی ایران برد.

علی داودی با شش ورزشکار از جمهوری چک، سوریه، هلند، نیوزیلند، گرجستان و ترکمنستان رقابت کرد. او در حرکت یک‌ضرب و تلاش های اول و دوم وزنه‌های ۱۹۱ و ۱۹۶ کیلوگرمی را به راحتی مهار کرد. داودی در تلاش سوم نیز موفق ظاهر شد و با مهار وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی، در پایان حرکت یک‌ضرب به مقام دوم رسید.

داودی تلاش خود در حرکت دوضرب را با انتخاب وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی آغاز کرد و موفق به مهار آن شد. وی در تلاش دوم در مهار وزنه ۲۴۰ کیلوگرمی ناموفق بود، اما در بار سوم وزنه ۲۴۱ کیلوگرمی را بالای سر برد. او در نهایت با ۲۰۰ کیلوگرم در یک‌ضرب، ۲۴۱ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۴۴۱ کیلوگرم به مقام دوم و مدال نقره المپیک دست یافت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در رقابت‌های این دسته لاشا تالاخادزه با ۲۲۳ کیلوگرم در یک‌ضرب، ۴۶۵ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۴۸۸ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و رکورد المپیکی جدیدی به ثبت رساند. 

 پیش از علی داودی، محمد رضا گرایی در دیدار نهایی وزن ۶۷ کیلوگرم با «پرویز نصیبوف» از اوکراین مبارزه کرد و با پیروزی ۹ بر یک، ضمن کسب عنوان قهرمانی، دومین طلای کاروان ایران در این دوره از بازی‌های المپیک را به نام خود ثبت کرد.

بیشتر از ورزش