حذف مدافع عنوان قهرمانی از رقابت‌های تنیس واشنگتن

نیک کیریوس به تازگی به زدن ضربات نمایشی روی آورده است و با این رفتارها قصد تضعیف بازیکن مقابل را دارد

نیک کیریوس در سال جاری در بسیار از مسابقات حضور نداشت - Mitchell Layton/AFP

رقابت‌های تنیس پانصد امتیازی سیتی در شهر واشنگتن آمریکا روز گذشته کار خود را آغاز کرد و مدافع عنوان قهرمانی آن خیلی زود در همان مرحله نخست از دور رقابتها کنار رفت. نیک کیریوس، تنیس‌باز استرالیایی ۲۶ ساله و حاشیه‌ساز که در آخرین دوره این رقابت‌ها در دو سال پیش به مقام قهرمانی رسیده بود، در مقابل مکنزی مکدونالد، تنیس‌باز جوان و جویای نام امریکایی قرار گرفت و در دو ست متوالی با نتایج ۶-۴ ۶-۴ مغلوب شد و خیلی زود از رقابت‌ها خذف شد.

نیک کیریوس در سال جاری در بسیار از مسابقات حضور نداشته است و بیشتر به حاشیه‌سازی در مسابقات علاقه‌مند است. او در مسابقات ویمبلدون نیز حاضر بود و در مرحله سوم مسابقات مقابل اوژه آلیاسیم کانادایی قرار گرفت و در حالی که هر یک از آنان در یک ست پیروز شده بودند، کیریوس به دلیل آسیب‌دیدگی از ادامه مسابقات انصراف داد. او در مسابقات المپیک نیز برای تیم استرالیا انتخاب نشد و اعلام کرد که برای حضور قدرتمند در رقابت‌های تنیس آزاد امریکا در مسابقات واشنگتن بازی خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این تنیس‌باز جنجالی بارها نیز با رفتارهای تندی چون جر و بحث با تماشاگران و شکسن صندلی در داخل زمین یا انتقاد از بازیکنان صاحب نام دنیا و امثال آن، از سوی فدراسیون جهانی تنیس جریمه شده است. اکثر تنیس‌بازان مطرح دنیا نیز او را به عنوان یک بازیکن باشخصیت نمی‌شناسند و معتقدند که بازیکن در ورزش تنیس باید نخست از شخصیت ویژه‌ای برخوردار باشد و این مورد باعث خواهد شد تا در بقیه موارد نیز پیشرفت کند. اندی ماری، بازیکن صاحب‌نام دنیای تنیس، معتقد است که تنیس با دیگر رشته‌های ورزشی متفاوت است و برخی رفتارها را در تنیس نمی‌توان انجام داد. شاید چنان رفتارهایی در رشته‌های تیمی جواب دهد، اما نه در تنیس: «نیک تنیس‌باز جوان و بسیار خوبی است و امیدوارم که این موارد را درک کند.» 

او به تازگی نیز به زدن ضربات نمایشی روی آورده است و با این رفتارها قصد تضعیف بازیکن مقابل را دارد. با خروج این بازیکن جنجالی از این رقابت‌ها خیال نادال نیز کمی راحت شده است. او و نادال در رقابت‌های تنیس بازی با یکدیگر را بارها تجربه کرده‌اند و در هر مسابقه او کوشیده است تا مسابقه را به جنجال بکشاند و باعث ناراحتی نادال شود. نادال که در مرحله اول رقابت‌ها با قرعه استراحت مواجه شده بود، در اولین مسابقه خود در مرحله دوم رقابت‌ها، بامداد پنجشنبه مقابل جک ساک امریکایی بازی خواهد کرد. 

از دیگر مسابقات مهم برگزار شده در مرحله نخست می‌توان به پیروزی اوژه آلیاسیم و سباستیان کوردا مقابل حریفان‌شان اشاره کرد. فرانسیس تیافو، از دیگر تنیس‌بازهای صاحب‌نام امریکایی، مقابل بروکسبی گمنام شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. 

بیشتر از تنيس