آمریکا مجوز درمان پادتنی کرونا را صادر کرد

سازمان غذا و داروی آمریکا تاکید کرد که این درمان جایگزین واکسیناسیون کووید‌ـ‌۱۹ نیست

استفاده از این پادتن فقط در صورتی مجاز است که فرد در معرض ویروس قرار گرفته باشد - JUAN MABROMATA / AFP

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) استفاده اضطراری از درمان پیشگیرانه با پادتن مونوکلونال را برای کسانی که مقابل ویروس کرونا آسیب‌پذیرند، تایید کرد.

این سازمان هفته گذشته در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که استفاده اضطراری از ریجن‌ـ‌کوو برای بزرگسالان و کودکانی که خطر پیشرفت بیماری به نوع حاد کووید‌ـ‌۱۹ در آن‌ها بالاست، تایید کرده است.

استفاده از این پادتن فقط در صورتی مجاز است که فرد در معرض ویروس قرار گرفته باشد و گفته می‌شود این اولین بار است که یک درمان پادتنی تزریقی برای پیشگیری از ابتلا به کووید‌ـ‌۱۹ پس از قرارگیری در معرض ویروس، تایید شده است.

این درمان همچنین فقط برای کسانی استفاده می‌شود که واکسینه کامل نشده‌اند یا ممکن است «واکنش ایمنی کافی» به واکسن نداشته باشند یا کسانی که به‌دلیل موقعیت و محیط، خطر اینکه در معرض ویروس قرار بگیرند بالاست مانند کسانی که در خانه سالمندان یا زندان به سر می‌برند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سازمان غذا و داروی آمریکا تاکید کرد که این درمان جایگزین واکسیناسیون کووید‌ـ‌۱۹ نیست و از مردم خواست در صورتی که واجد شرایطند، واکسن بزنند.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، حدود سه درصد آمریکایی‌ها مشکل نقص ایمنی دارند، از جمله افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی، سرطان و اچ‌آی‌وی.

دکتر مایرن کوئن، پژوهشگر پیشگام در زمینه پادتن ویروس کرونا از دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ان‌بی‌سی توضیح داد شیوه عمل این درمان حمله به آلودگی ویروسی پیش از عبور از بینی و گلو است.

او به گوینده برنامه گفت‌: «این مسابقه‌ای است میان ویروس و توانایی شما برای تولید پادتنی که از ریه‌ها و بقیه بدنتان محافظت می‌کند.»

او در ادامه افزود: «و اگر احتمال می‌رود که در این مسابقه ببازید، شما کسی هستید که این داروهای پادتنی برایش مناسب است.»

دکتر غدی حیدر، پزشک بیماری‌های عفونی پیوند عضو از مرکز پزشکی دانشگاه پیتزبرگ، به این خبرگزاری گفت «خوب است بدانیم» برای کسانی هم که واکنش [ایمنی] مناسبی به واکسن ندارند، درمان‌هایی موجود است.

او گفت: «الان می‌توانیم با ارائه پادتن پس از قرارگیری در معرض ویروس، از آن‌ها در مقابل ابتلا به سارس‌‌ـ‌کوو‌ـ‌۲ محافظت کنیم.»

© The Independent