دارایی ۱.۲ میلیارد دلاری هری پاتر به معشوقه صاحب انتشارات اسکولستیک رسید

فرزند ارشد ریچارد رابینسون گفته است که وصیتنامه پدرش مثل «نمک روی یک زخم باز» است

ریچارد رابینسون، صاحب انتشارات چند ملیتی «اِسکولَستیک» و جی کی رولینگ بازیگر هری پاتر- Dia Dipasupil/Getty Images/AFP

به دنبال درگذشت ناگهانی ریچارد رابینسون، صاحب انتشارات چند ملیتی «اِسکولَستیک» (scholastic) که این شرکت را به جای خانواده خود به معشوقه‌اش واگذار کرده، این شرکت دستخوش یک رشته بحران شده است.

به گزارش وال استریت ژورنال در روز دوشنبه، رابینسون در سال ۲۰۱۸ در طرح جانشینی‌ خود «لول لوکیز»، مدیر راهبردی شرکت را وارث خود تعیین کرده است.   

رابینسون روز پنجم ژوئن درگذشت. بازماندگان او دو پسرش، همسر سابق وی و شرکتی است که معروف‌ترین کتاب‌های جهان از جمله هری پاتر، اتوبوس جادویی مدرسه و بازی‌های گرسنگی را منتشر کرده است.

به گزارش این نشریه، در وصیتنامه آقای رابینسون از خانم لوکیز که رابطه عاشقانه‌اش با رابینسون «از کمتر کسی پنهان بوده»، با عنوان «شریک و نزدیک‌ترین دوست من» یاد شده است؛ اما تصمیم رابینسون در نادیده گرفتن فرزندان و دیگر اعضای خانواده خود و واگذار کردن تمام دارایی‌هایش به خانم لوکیز، بروز مجموعه بحران‌هایی را در پی داشته است. 

گفته می شود چند تن از اعضای خانواده که از محتوای وصیتنامه ناخشنودند، گزینه‌های حقوقی خود (در مقابله با متن وصیتنامه) را در دست بررسی دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مورسی «ریس» رابینسون، جوان‌ترین پسر رابینسون که  ۲۵ ساله است، به وال استریت ژورنال گفته که تصمیم پدرش در واگذار کردن دارایی‌هایش به خانم لوکیز «غیرمنتظره و تکان دهنده» بوده است.

او به این نشریه گفت: «آنچه می‌خواهم یک راه‌حل دوستانه است.»

جان بِنهام «بن» رابینسون، فرزند ارشد ریچارد رابینسون که ۳۴ سال دارد، نیز گفته است که وصیتنامه پدرش مثل «نمک روی یک زخم باز» است. هلن بنهام که در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۳ همسر رابینسون بوده و ۳۰ سال برای انتشارات «اسکولستیک» کار کرده هم اظهار داشته است که در طول همه‌گیری ویروس کرونا آن‌ها بار دیگر دوستان خوبی برای یکدیگر شده بودند.

او به وال استریت ژورنال گفته که  کار در این بنگاه انتشاراتی در کنار بزرگ کردن دو فرزندش همه زندگی او بوده است.

او گفت: «دیک (مخفف ریچارد در فرهنگ آمریکایی) بیش از یک بار به من گفت که تو بیشتر از من به اسکولستیک اهمیت می دهی.»

رابینسون در روز پنجم ژوئن به طور ناگهانی هنگام قدم زدن در مارتاز واینیارد در ناحیه دوکز ایالت ماساچوست در سن ۸۴ سالگی درگذشت. گفته می‌شود او هیچ بیماری نداشته و کاملا سالم بوده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی