ناکامی پاری‌ سن ژرمن در سوپر جام فرانسه

تیم پی‌اس‌جی در این مسابقه تعداد زیادی از بازیکنان مشهور خود همچون نیمار و سرخیو راموس که به تازگی از رئال مادرید به این تیم پاریسی پیوسته است را در اختیار نداشت

شکست پی اس جی در سوپر جام فرانسه - EMMANUEL DUNAND / AFP

شب گذشته و در جریان سوپر جام فوتبال فرانسه،‌ تیم فوتبال پاری سن ژرمن به مصاف تیم فوتبال لیل رفت. این مسابقه در حالی برگزار شد که رقابت‌های فوتبال بیشتر کشورهای اروپایی در تعطیلی به سر می‌برد و اکثر تیم‌ها تازه تمرین‌های پیش فصل خود را شروع کرده‌اند.

تیم پی‌اس‌جی در این مسابقه تعداد زیادی از بازیکنان مشهور خود همچون نیمار و سرخیو راموس که به تازگی از رئال مادرید به این تیم پاریسی پیوسته است را در اختیار نداشت. این مسابقه که هر سال بین قهرمان لیگ فرانسه و قهرمان جام حذفی برگزار می‌شود، این دفعه قهرمانی متفاوت داشت. تیم لیل که در این فصل از رقابت‌های لیگ فرانسه قهرمانی را از پی‌اس‌جی ربوده بود، در سوپر جام هم موفق شد پی‌اس‌جی را یک بر صفر مغلوب کند و به سلطه این تیم در این رقابت‌ها خاتمه دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی تیم فوتبال پاری سن ژرمن نیز در این مسابقه حضور نداشت و گفته می‌شود که او به‌ صورت جدی در پی جدایی از پی‌اس‌جی است و حاضر نشده قرارداد خود با این تیم را تمدید کند.

از سال ۲۰۱۳، تیم فوتبال پاریس سن ژرمن در تمامی دیدارهای سوپر جام به پیروزی رسیده بود و حالا با شکست یک بر صفر مقابل قهرمان لیگ فرانسه، نوار این پیروزی‌ها پس از ۹ سال قطع شده است.

ژیکا، هافبک پرتغالی تیم فوتبال لیل، در دقیقه ۴۴ نیمه اول بازی موفق شد با یک شوت دیدنی دروازه ناواس را باز کند و شکست پاریسی‌ها را رقم بزند. این دومین جامی است که در اولین سال حضور پوچتینو برای پی‌اس‌جی از دست می‌رود.

باشگاه پاری سن ژرمن پس از اخراج توخل، سرمربی آلمانی این تیم، پوچتینو را به پاریس آورد تا شاید او بتواند قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان را به ارمغان بیاورد؛ اما آن‌ها از زمان شروع کار این مربی آرژانتینی در فصل گذشته، ابتدا قهرمانی در لیگ فرانسه و شب گذشته هم قهرمانی در سوپر جام را از دست دادند. البته پوچتینو معتقد است که آن‌ها در این مسابقه تیم برتر میدان بودند و بازی شاگردانش قابل قبول بوده است.

او پس از پایان بازی اذعان داشت که موقعیت‌های زیادی در جریان بازی برای آن‌ها به وجود آمده است اما شاگردانش نتوانسته‌اند آن‌ها را به گل تبدیل کنند و برای پیروزی باید این موقعیت‌ها به گل تبدیل می‌شد. او گفت: «ما فصل جدیدی را شروع کرده‌ایم و من هنوز تمامی بازیکنانم را در اختیار ندارم اما از عملکرد بقیه بازیکنان راضی‌ام. ما با تمامی توانمان بازی کردیم و قصدمان هم در این مسابقه پیروزی بود که موفق نشدیم. تعدادی از بازیکنان اصلی ما در تعطیلات‌اند و ما فعلا نمی‌توانیم آن‌ها را در اختیار داشته باشیم. در خصوص بازیکنان دیگر تیم‌ها نیز نمی‌توانم نظری بدهم و فهرست بازیکنان ما در حال حاضر همین است.»

پل پوگبا، هافبک فرانسوی باشگاه منچستریونایتد، به تازگی برای پیوستن به این تیم فرانسوی ابراز علاقه کرده است و در صورت توافق دو باشگاه، احتمالا همین تابستان اولدترافورد را ترک می‌کند. پوگبا یک فصل دیگر هم با منچستریونایتد قرارداد دارد اما از زمان حضورش در یونایتد نتوانسته است انتظارات باشگاه و هوادارانش را براورده کند. 

بیشتر از فوتبال