الکساندر زورف آلمانی قهرمان مسابقات تنیس المپیک توکیو شد

در مسابقه بخش انفرادی زنان نیز بلیندا بنچیچ ۲۴ ساله و سوییسی موفق شد مدال طلای المپیک را به دست آورد

الکساندر زورف تنیس‌باز ۲۴ ساله آلمانی، برنده مدال طلای المپیک - Tiziana FABI / AFP

الکساندر زورف تنیس‌باز ۲۴ ساله آلمانی موفق شد با برد قاطعانه مقابل کارن خاچانوف از کمیته المپیک روسیه مدال طلای المپیک را به دست آورد. زورف که رتبه پنجم تنیس‌بازان مرد جهان را در اختیار دارد در نیمه‌نهایی موفق شده بود جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان را مغلوب کند و شگفتی‌ساز شود.

زورف در دیدار پایانی مقابل خاچانوف کار دشواری پیش رو نداشت و موفق شد به نتیجه ۶-۱ ۶-۳ به راحتی از سد این تنیسور عبور کند. زورف در این مسابقه با زدن سرویس‌های فوق‌العاده کار را برای تنیسور روس سخت کرد و با انگیزه بودن زورف در این مسابقه و تهاجمی بازی کردن از سوی او باعث شد تا خاچانوف در اغلب مواقع تحت فشار باشد و با فاصله گرفتن از خط انتهای زمین حالت تدافعی پیدا کند و اشتباهات زیادی مرتکب شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

زورف با به دست آوردن این عنوان به تنها تنیسور مرد آلمانی تبدیل شد که توانسته مدال طلای المپیک را برای کشورش به دست آورد. پیش از این نیز تامی هاس آلمانی در فینال مسابقات المپیک سیدنی در سال ۲۰۰۰ حاضر شده بود که مغلوب کافلنیکوف روس شد و به مدال نقره بسنده کرد. این دومین مدال طلای تنیس آلمان در مسابقات المپیک پس از گذشت ۳۳ سال است. آخرین بار اشتفی گراف افسانه‌ای در المپیک ۱۹۸۸ سئول موفق شده بود در سن ۱۹ سالگی در بخش زنان به مدال طلای المپیک برسد.

زورف در پایان بازی گفت: «نمی‌توانم حسم را بیان کنم این اولین باری است که پس از پیروزی در یک رقابت نمی‌دانم چه چیزی باید بگویم. این مدال برای من بسیار خاص است و شاید رویای هر شخصی باشد که در هر رشته‌ای بتواند مدال طلای المپیک را به دست آورد. من گرفتن این مدال را مدیون خانواده خود هستم و این جایزه را به آن‌ها، تیم المپیک آلمان و دخترم تقدیم می‌کنم. وقتی برای کشورم به زمین مسابقه پا می‌گذارم شرایط به گونه دیگری است. با تمامی توانم تلاش کردم و هرگز تسلیم نشدم.»

در مسابقه بخش انفرادی زنان نیز بلیندا بنچیچ ۲۴ ساله و سوییسی موفق شد مدال طلای المپیک را به دست آورد. او در بازی نهایی موفق شد مارکتا وندروسووا از چک را در سه ست شکست دهد و مدال طلای المپیک را تصاحب کند. بنچیچ که نفر دوازدهم تنیس‌بازان زن جهان است سومین مدال طلای تاریخ سوییس در مسابقات المپیک را به دست آورد. پیش از این نیز واورینکا به همراه فدرر در مسابقات دونفره در المپیک پکن در سال ۲۰۰۸ و مارک روست در المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا موفق به کسب مدال طلا شده بودند. در فینال دونفره زنان نیز تیم چک متشکل از باربورا کریچیکووا و کاترینا سینیکووا موفق شدند با غلبه بر تیم دونفره سوییس مدال طلا را به دست آورند. این دو تنیسور اهل چک در رقابت‌های دونفره رولان گاروس، دومین گرند اسلم سال در فرانسه نیز مقام قهرمانی را کسب کرده بودند.

بیشتر از تنيس