ورزشکاری که جنسیتش مدام اشتباه گفته می‌شود

آلانا اسمیت نخستین ورزشکار با جنسیت علنی غیردودویی در تاریخ بازی‌های المپیک است.

برخی مخاطبان در فضای مجازی خواستار عذرخواهی بی‌بی‌سی شدند‌ـ RONALD MARTINEZ/Getty Images via AFP

گزارشگران المپیک مرتب در گفتن جنسیت آلانا اسمیت، نخستین ورزشکار با جنسیت علنیِ غیردودویی [جنسیتی که منحصر به زن و مرد نیست] در تاریخ بازی‌های المپیک، اشتباه می‌کنند. اسمیت در مسابقات اسکیت‌بوردینگ زنان شرکت می‌کند. 

با اینکه اسمیت روی اسکیت‌بورد خود ضمیر «او/آن‌ها» را [در انگلیسی افزون بر معنای رایج، به‌عنوان ضمیر مفرد بدون تعیین جنسیت هم استفاده می‌شود] نوشته بود، برخی گزارشگران بی‌بی‌سی از او با جنسیتی اشتباه یاد کردند. برخی مخاطبان در فضای مجازی خواستار عذرخواهی بی‌بی‌سی شدند.   

کاربری در توییتر نوشت: «شب گذشته جنسیت آلانا اسمیت را مرتب اشتباه می‌گفتند. کاش عذرخواهی کنند.»

تیم واروود، گزارشگر بی‌بی‌سی اسپورت، در پاسخ گفت که او نبوده که این اشتباه را مرتکب شده، اما تیم گزارشگران این شبکه «البته که از آلانا عذرخواهی می‌کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای واروود در توییتر نوشت:‌ «کسانی که با ورزشکاران اسکیت‌بوردینگ آشنایی زیادی ندارند از اطلاعاتی استفاده می‌کنند که سازمان برگزارکننده ارائه کرده است.»

او افزود: «من نمی‌گویم این گفته نشده بود، حتما شده بود اما بشخصه چنین اطلاعاتی ندیدم و بچه‌های سالفورد [در شمال انگلستان، از دفاتر اصلی بی‌بی‌سی] منابع محدودی دارند.»

اسمیت ۲۰ ساله در تمام مدت نخستین مسابقه اسکیت‌بوردینگ خود در روز دوشنبه لبخندی شاداب بر لب داشت. او پس از پایان رقابت، در پستی احساسی در اینستاگرام نوشت: «از اینکه زنده‌‌ام، خوشحالم.»

او در ادامه افزود:‌ «هدف من هنگام ورود به این عرصه این بود که خوشحال باشم و نمادی بصری برای انسان‌هایی مثل خودم… برای اولین بار در تمام زندگی‌ام به انسانی که کوشیدم به آن تبدیل شوم افتخار می‌کنم. من شادی‌ام را بالاتر از مدال‌آوری قرار دادم.»

در بخش دیگری از نوشته‌اش می‌خوانیم: «پس از همه آنچه از سر گذراندم، می‌خواستم در حالی از این مسابقه بیرون بیایم که بدانم بی‌هیچ پوزش و شرمندگی خودم بوده‌ام و لبخندم از صمیم قلب بود. احساس قلبی‌ام به من می‌گوید که به این هدف رسیده‌ام.»

© The Independent

بیشتر از ورزش