تظاهرات در محوطه تئاتر شهر تهران، اعلام همبستگی با مردم معترض خوزستان

در روزهای اخیر در حمایت از اعتراض شهروندان خوزستان، مردم چندین شهر در استان‌های دیگر ایران نیز به خیابان‌ها آمدند

بر اساس ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، روز شنبه نهم مرداد، عده‌ای از اهالی تهران در محوطه تئاتر شهر گرد آمدند و تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش تارنمای هرانا، آن جمع با سر دادن شعارهای «آبادان فرزند ندارد، خوزستان آب ندارد» حمایت خود را از اعتراضات گسترده اخیر مردم در استان خوزستان ابراز کردند.

روز جمعه نیز در پی قهرمانی تیم پرسپولیس در مسابقات فوتبال لیگ کشور، جشن شادی عده‌ای از مردم در تهران و برخی از شهرهای دیگر ایران پس از مدتی به تظاهرات ضد حکومتی تبدیل شد و در آن‌ها شعارهایی علیه علی خامنه‌ای و حکومت جمهوری اسلامی سر داده شد.

ویدیوهای منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که پس از مدتی از شروع اعتراضات و شعارها، نیروهای امنیتی با برخورد با معترضان، اقدام به تلاش برای متفرق کردن جمعیت کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این ویدیوها شعارهایی مانند «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه»، «مرگ بر اصل ولایت فقیه» و «ننگ ما، ننگ ما، رهبر الدنگ ما» شنیده می‌شد.

براساس آنچه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نقاطی مانند تهران پارس، نارمک، خیابان پیروزی، فلکه صادقیه، و آریاشهر در تهران صحنه این اعتراضات بود. وقوع اعتراضاتی در نسیم شهر و شهر گلستان در استان تهران، کرمانشاه، اراک، بابل، و قم نیز گزارش شد.

اعتراض‌ها به بی‌آبی در شهرهای مختلف خوزستان از تجمع شب ۲۴ تیرماه در حمیدیه آغاز شد و در بسیاری از شهرهای خوزستان، از جمله ماهشهر، اهواز، سوسنگرد، خرمشهر، آبادان، شادگان، شوش، ایذه، مسجدسلیمان و...  ادامه یافت. بنا به گزارش تارنمای خبری هرانا، این اعتراض‌ها به بیش از ۳۰ شهر خوزستان گسترش یافت. در روزهای اخیر در حمایت از اعتراض شهروندان خوزستان، مردم چندین شهر در استان‌های دیگر ایران نیز به خیابان‌ها آمدند که از آن میان می‌توان به تبریز در آذربایجان شرقی، شاهین‌شهر در اصفهان، الیگودرز در استان لرستان، بجنورد در خراسان شمالی، بوشهر و گناوه در استان بوشهر، سقز در کردستان، شهر ایلام در استان ایلام، و کرج در استان البرز اشاره کرد. 

از زمان سرکوبی اعتراضات در خوزستان که مردم به دلیل نبود آب، قطعی مداوم برق، و سایر مشکلات به خیابان آمدند، به شکل مداوم  و پی در پی اعتراضاتی در سراسر کشور شکل گرفته است. در این اعتراضات مردم کل نظام حاکم را مسئول وضعیت فعلی عنوان می‌کنند، چنان که شخص اول کشور، یعنی علی خامنه‌ای، به هدف اصلی اعتراضات و تظاهرات‌کنندگان تبدیل شده است.