آتش‌سوزی‌ جنگل‌های اطراف آنتالیای ترکیه مهار شد

به گفته مسئولان، ۸۸ مورد از ۹۸ آتش‌سوزی جنگل‌ها تحت کنترل در آمده است

در چند روز گذشته آتش‌سوزی‌های بسیاری در جنگل‌های کرانه‌ دریای مدیترانه و دریای اژه در ترکیه، موجب تخلیه شهر‌ها رو روستا‌ها شده است. بیشتر این آتش‌سوزی‌ها در استان‌های آنتالیا، آدانا، عثمانیه در کرانه مدیترانه، و استان موغله در غرب آن کشور در کرانه دریای اژه رخ داده است. 

آمار کشته‌‌شدگان این آتش‌سوزی‌ها به ۶ نفر رسیده است. ۳۳۳ نفر نیز مجروح شده‌اند که بیشتر آن‌ها مداوا و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

بِکیر پاکدمیرلی، وزیر کشاورزی، روز شنبه در توییتی گفت:‌ «ما ۸۸ مورد از ۹۸ آتش‌سوزی جنگل‌ها را بین روزهای ۲۸ تا ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۱ تحت کنترل درآورده‌ایم و تلاش برای مهار ۱۰ آتش‌سوزی با تلاش پیگیر ادامه دارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، نیز وعده داده است که برای بررسی عمدی بودن یا نبودن آتش‌سوزی‌ها، تحقیقات گسترده‌ای انجام خواهد گرفت.

اردوغان که روز شنبه به شهر فاجعه دیده ماناوگات رفته بود،‌ اعلام کرد که دولت ترکیه اجاره محل سکونت افرادی را که در آتش سوزی آسیب دیده‌اند، تامین می‌کند و خانه‌های آن‌ها را بازسازی خواهد کرد. او افزود: «پرداخت مالیات، تامین اجتماعی و وام برای افراد آسیب‌دیده به تعویق می‌افتد و به کسب و کارهای کوچک وام‌های بدون سود تعلق خواهد گرفت.»

به گزارش سی‌ان‌ان ترک، اولین گروه از نیروها‌ی وابسته به وزارت امور اضطراری جمهوری آذربایجان نیز برای یاری به فرونشاندن آتش‌سوزی جنگل‌ها عازم ترکیه شده‌اند.

بیشتر از جهان