برزیل و اسپانیا در نیمه‌نهایی رقابت‌های فوتبال المپیک

ژاپن نیوزیلند را در ضربات پنالتی برد و حریف اسپانیا در نیمه‌نهایی شد

بازی اسپانیا با ساحل عاج پرهیجان و نفسگیر بود - Philip FONG / AFP

رقابت‌های فوتبال در المپیک به دور یک‌چهارم نهایی رسید و تیم‌های مطرحی همچون آلمان، آرژانتین، و فرانسه خیلی زود از دور آن رقابت‌ها کنار رفتند. تیم فوتبال اسپانیا که با تعدادی از بازیکنان مطرح خود همچون اونای سیمون دنی اولمو و پدری (که در رقابت‌های یورور ۲۰۲۰ نیز برای تیم ملی اسپانیا به بازی گرفته شدند) در این مسابقات حضور دارد، توانست با کمک این بازیکنان خود را به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات برساند. تیم فوتبال اسپانیا در این مرحله مقابل تیم فوتبال ساحل عاج قرار گرفت و موفق شد در یک بازی زیبا و نفس‌گیر، در وقت‌های اضافه این تیم افریقایی را شکست دهد و به نیمه‌نهایی مسابقت راه یابد. 

تیم اسپانیا در این مسابقه ابتدا یک بر صفر عقب افتاد. اریک بایی، مدافع باشگاه منچستریونایتد که تیم فوتبال ساحل عاج را در این رقابت‌ها همراهی کرده است، خیلی زود موفق شد در دقیقه ۱۰ تیم خود را پیش اندازد. اما بازی مالکانه تیم اسپانیا و نمایش فوق‌العاده بازیکنان آن در ادامه، باعث شد تا در دقیقه ۳۰ گل تساوی را به همت اولمو به ثمر برسانند. در نیمه دوم، اسپانیا از مالکیت توپ خود به خوبی بهره نبرد و از موقعیت‌های به‌دست آمده برای زدن گل به خوبی استفاده نکرد، و نماینده افریقا توانست در دقیقه ۹۰ بازی گل دوم را به ثمر برساند. اما تعویض بلافاصله دلاپونته، سرمربی تیم اسپانیا، باعث شد تا رافا میر تازه به‌بازی آمده، گل تساوی را به ثمر برساند و از حذف اسپانیا جلوگیری کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازی در وقت‌های اضافه پیگیری شد و برتری اسپانیا باعث شد تا روی اشتباه اریک بایی صاحب یک ضربه پنالتی شود و اوریازابال موفق شد گل سوم اسپانیا را در دقیقه ۹۸ به ثمر برساند. آن هم اما پایان کار نبود و دنی اولمو و رافا میر موفق شدند در دقایق  ۱۱۸ و ۱۲۰، گل‌های چهارم و پنجم اسپانیا را به ثمر برساند. با این پیروزی ارزشمند، اسپانیا موفق شد به نیمه‌نهایی مسابقات صعود کند. 

در دیگر دیدار حساس این مرحله، برزیل مدعی مقابل تیم مصرقرار گرفت. تیم مصر که در گروه سختی قرار داشت، در نهایت موفق شده بود بالاتر از آرژانتین، به عنوان تیم دوم راهی این مرحله از مسابقات شود. تیم فوتبال برزیل که با صدرنشینی در گروه خود به جمع هشت تیم برتر راه یافته بود، در این مسابقه نمایش نسبتا متوسطی از خود ارائه کرد و موفق شد با تک‌گل کانیا که در نیمه نخست، در دقیقه ۳۷ بازی به ثمر رسید، از سد دومین نماینده قاره افریقا در این مرحله عبور کند و به نیمه‌نهایی رقابت‌ها گام نهد. 

از دیگر مسابقات مهم این مرحله می‌توان به پیروزی تیم میزبان رقابت‌ها، یعنی ژاپن، اشاره کرد که موفق شد تیم فوتبال نیوزلند را در ضربات پنالتی با نتیجه ۴-۲ مغلوب کند و به این ترتیب، باید در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها به مصاف اسپانیا برود.

تیم فوتبال برزیل نیز در نیمه‌نهایی باید به مصاف تیم فوتبال مکزیک برود که در یک دیدار پر گل، موفق شد ۶ بر ۳ از سد کره جنوبی عبور کند.

بیشتر از فوتبال