فرزانه فصیحی با المپیک خداحافظی کرد

صدا و سیما لحظه رسیدن فرزانه فصیحی به خط پایان را نشان نداد

فصیحی یک لژیونر ایرانی است که حالا دیگر ماه‌هاست در صربستان بازی می‌کند-Javier SORIANO / AFP

فرزانه فصیحی، دونده دوی صد متر که از او به عنوان «دختر بادپای ایران» نام برده می‌شود، پس از کسب رکورد در دوره پیش مقدماتی به مرحله مقدماتی رسید اما در این مرحله در جایگاه هشتم قرار گرفت و از ادامه رقابت‌های المپیک بازماند. 

فرزانه فصیحی، دونده دو صد متر ایران، مسابقه‌های خود را در المپیک ۲۰۲۰ توکیو بامداد روز جمعه (هشت مرداد) آغاز کرد. او در مرحله پیش مقدماتی توانست رکورد ۱۱:۷۶ را ثبت کند و به‌این‌ترتیب به مرحله پیش‌مقدماتی رسید اما رکوردی که در این مرحله ثبت کرد ۱۱:۷۹ بود که او را در جایگاه هشتم گروه هشت نفره خود قرار می‌داد و به همین دلیل او از ورود به مرحله نیمه‌نهایی بازماند و نتوانست رقابت‌های المپیک را ادامه دهد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش ایسنا، فرزانه فصیحی، تنها نماینده زن ایران در مسابقه‌های دو و میدانی المپیک توکیو بود که از طریق سهمیه یونیورسالیتی به بازی‌ها راه یافت تا دومین زن دونده تاریخ دوومیدانی ایران در المپیک باشد. سیمین صفامهر ۵۷ سال قبل و در المپیک ۱۹۶۴ توکیو در ماده دوی ۱۰۰ متر حضور در این بازی‌ها را تجربه کرده بود. 

تلویزیون ایران هنگام گزارش مسابقه‌های تنها زن دونده ایران در توکیو، به دلیل پوشش بازیکنان کشورهای خارجی از نشان دادن تصاویر فرزانه فصیحی هنگام رسیدن به خط پایان خودداری کرد و هنگام گزارش مسابقه، تصویر گزارشگر نشان داده شد. 

زنان دونده ایران باید با پوشش کامل در عرصه مسابقه‌ها حاضر شوند و این در حالی است که سنگینی پوشش می‌تواند در نتیجه رقابت آنان اثر بگذارد. فرزانه فصیحی پیش‌تر دراین‌باره گفته بود: «ما دونده سرعت هستیم و سرعت هم جنگ با صدم‌های ثانیه است. شاید پوشش ما هم روی کارمان تاثیر داشته باشد. فکر می‌کنم سنگینی لباس روی دویدن ما هم تاثیر می‌گذارد، اما همین‌که ما اجازه داریم در مسابقات بین‌المللی شرکت کنیم و می‌توانیم خیلی مواقع بدرخشیم، اتفاق فوق‌العاده‌ای است. با حجاب»

با وجود اینکه فرزانه فصیحی با پوشش کامل در مسابقه‌ها حاضر شد، تلویزیون ایران حتی لحظه خوشحالی او را هنگام رسیدن به خط پایان پخش نکرد. 

فرزانه فصیحی متولد سال ۱۳۷۱ در اصفهان است. او درباره نبودن امکانات ورزشی و تمرین در شهر خود نیز گفته بود که در یک پیست به نام انقلاب تمرین می‌کرد که در بدترین نقطه شهر قرار داشت و جزو آلوده‌ترین نقاط شهر محسوب می‌شد. ورزشگاه سرپوشیده‌ای نداشتیم و مجبور بودیم در زمستان با وجود سرما و آلودگی هوا هم آنجا تمرین کنیم.» 

فصیحی یک لژیونر ایرانی است که حالا دیگر ماه‌هاست در صربستان بازی می‌کند.  

بیشتر از ورزش