«قربانیان خاموش»، کتابی درباره استفاده شبه نظامیان طرفدار ایران از کودک‌سربازها

گزارش‌های رسانه‌ها و سازمان‌های ‌بین‌المللی، و نیز اظهارات قربانیان یا خانواده‌های آنها منابع تهیه این کتاب را تشکیل می‌دهند

شبه‌نظامیان حوثی و سربازگیری کودکان در یمن- MOHAMMED HUWAIS / AFP

روز چهارشنبه  در مقر مؤسسه ‌بین‌المللی مطالعات ایران («رسانه») در عربستان سعودی، از کتاب «قربانیان خاموش... ایران و استفاده از پدیده کودک‌سرباز در خاورمیانه» رونمایی شد.

این کتاب به زبان عربی و نوشته احمد المیمونی، سرلشکر بازنشسته ارتش عربستان سعودی، و سعد الشهرانی، پژوهشگر این مؤسسه است.

به گزارش وبسایت موسسه «رسانه»، در مراسم رونمایی، معمر الاریانی، وزیر رسانه، فرهنگ و گردشگری یمن «درباره جنایت‌های شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران و سربازگیری کودکان و به کارگیری هزاران کودک‌سرباز برای بر هم زدن امنیت و ثبات یمن» صحبت کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا بر این گزارش، این کتاب «ظهور پدیده کودک‌سربازی در اندیشه ایرانی و شیوه‌های بسیج کودکان و نهادهای بسیج‌گر، و نیز استفاده رژیم جمهوری اسلامی‌ از آن به عنوان ابزاری برای درونی‌سازی مفاهیم اعتقادی برای ادامه طرح و روش انقلابی خود» را بررسی می‌کند.

در وبسایت موسسه «رسانه» آمده است: «این کتاب جنایت‌هایی که شبه‌نظامیان وابسته به ایران در کشورهای عربی مرتکب می‌شوند مانند استفاده از کودکان در مناقشات مسلحانه که به کشته و مجروح شدن آن‌ها و نیز اقدام علیه منافع کشورهایشان و در نتیجه تباهی آینده‌شان می‌انجامد را زیر ذره بین برده است.»

 «استفاده از پدیده کودک‌سربازی در اندیشه ایرانی»، «حزب‌الله و سربازگیری کودکان در لبنان»، «شبه‌نظامیان وابسته به ایران و سربازگیری کودکان در سوریه»، «شبه‌نظامیان شیعی و استفاده از پدیده کودک‌سربازها در عراق»، «شبه‌نظامیان حوثی و سربازگیری کودکان در یمن»، و «استفاده از پدیده کودک‌سربازها و تبعاتِ آن از نگاه قانون ‌بین‌الملل» فصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهد.

به نوشته وبسایت موسسه «رسانه»، گزارش‌های رسانه‌ها و سازمان‌های ‌بین‌المللی، و نیز اظهارات قربانیان یا خانواده‌های آن‌ها منابع تهیه این کتاب را تشکیل می‌دهند.