ترامپ: عمران خان به من گفت کشتن سلیمانی بزرگ‌ترین اتفاقی است که او به یاد دارد

دو روزنامه‌نگار آمریکایی این جملات را از دونالد ترامپ نقل کرده‌اند

به گفته نویسندگان کتاب، دونالد ترامپ این جملات را در یک گفتگوی طولانی با آنها در کاخ مجلل «مار ا لاگو» در ایالت فلوریدا انجام داده است-Penguin press

دو روزنامه‌نگار آمریکایی در کتابی که به تازگی درباره آخرین سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ منتشر کرده‌اند به نقل از او مدعی شده‌اند که عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در جریان دیدارش با رئیس‌جمهوری وقت در کاخ سفید به او گفته است: «حذف قاسم سلیمانی بزرگ‌ترین اتفاقی است که به یاد می‌آورم در زندگی‌ام افتاده باشد.»

فیل راکر و کارول لئونین، دو روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر، در کتاب «من به تنهایی می‌توانم درستش کنم، آخرین سال فاجعه‌بار دونالد ترامپ» که داستان پشت پرده آخرین سال حضور ترامپ در کاخ سفید را روایت می‌کند، این جملات را از او نقل کرده‌اند.

به گفته نویسندگان کتاب، دونالد ترامپ این جملات را در یک گفتگوی طولانی با آنها در کاخ مجلل «مار ا لاگو» در ایالت فلوریدا انجام داده است. ترامپ از این عمارت، با عنوان «کاخ سفید زمستان» یاد می‌کرد.

قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران بامداد ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸، در جریان یک حمله پهپادی از سوی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار گرفت و کشته شد.

به گفته نویسندگان کتاب، ترامپ به آنها گفته است که کشتن سلیمانی، از آن نوع کارهای شگفت‌انگیز است: «او یک سال بعد، وقتی با ما برای این کتاب در مارا لاگو صحبت می‌کرد، هنوز با شگفتی از این شاهکار سخن می‌گفت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته آنها، ترامپ در این مصاحبه، گفتگویی را که با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، داشته به یاد آورد و گفت: «من با خان بودم. او ورزشکار بزرگی است. آیا می‌دانستید او مایکی منتل کریکت است؟ او یک ورزشکار بزرگ و مردی خوش‌تیپ بود. من با او ملاقات کردم.»

براساس آنچه که در کتاب از دونالد ترامپ نقل شده، او به دو روزنامه‌نگار آمریکایی اظهار داشته که عمران خان به او در آن دیدار درباره کشته شدن فرمانده نظامی ایرانی گفته است: «آقای رئیس‌جمهوری، من چیزهای بسیاری را در زندگی‌ام دیده‌ام. من یک ستاره بوده‌ام.»

به نوشته نویسندگان، ترامپ در اینجا دوباره در مصاحبه خود تاکید کرده است که عمران خان ورزشکاری بزرگ و بسیار محبوب در پاکستان بوده است.

ترامپ سپس مدعی شده که عمران خان به او گفته است:« وقتی سلیمانی کشته شد، این بزرگ‌ترین اتفاقی بود که به یاد می‌آورم در زندگی‌ام افتاده باشد.»

نویسندگان کتاب، پس از این نقل قول، نوشته‌اند: «این رفتار معمول ترامپ بود که بیش از حد هیجان‌زده و در لاف‌زنی خود بی‌ملاحظه و بی‌احتیاط باشد.»

فیل راکر و کارول لئونین در کتاب خود، کوشیده‌اند حلقه داخلی ناکارآمد و پراشتباه اطراف رئیس ‌جمهوری را برملا کنند. آنها در این کتاب بر ترامپ و بازیگران کلیدی نزدیک به او، دکترها، ژنرال‌ها، مشاوران ارشد و اعضای خانواده ترامپ متمرکز شده‌اند.