ثروت بیشتر منجر به عمر طولانی‌تر می‌شود

حتی در میان دوقلوها ثروت بیشتر با احتمال بیشتر زنده ماندن مرتبط است

طول عمر، چندان هم محصولی ساخته‌وپرداخته از تجربیات اولیه زندگی یا ژنتیک نیست-CANVA

اگر در دهه چهل و پنجاه زندگی، مال و اموال و ثروت بیشتری نسبت به بقیه فامیل و اطرافیان خود دارید، احتمال اینکه بیشتر از آن‌ها عمر کنید زیاد است.

بر اساس مطالعه جدیدی که به‌تازگی در تالار گفتگوی بهداشتی جاما منتشر شد، آمریکایی‌هایی که در دوران میان‌سالی ثروتمندتر هستند‌، بیشتر از همسالان کمتر بهره‌مند خود عمر می‌کنند، حتی نسبت به خواهران و برادران همسن و سالشان!

به‌بیان‌دیگر این مطالعه نشان می‌دهد که ارتباط بین ثروت و طول عمر، چندان هم محصولی ساخته‌وپرداخته از تجربیات اولیه زندگی یا ژنتیک نیست و شرایط زندگی و نوع آن تأثیری مستقیمی بر افزایش طول زندگی افراد دارد حتی در میان دوقلوها ثروت بیشتر با احتمال بیشتر زنده ماندن مرتبط است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با اطلاع از اینکه شکاف ثروت بین آمریکایی‌های پردرآمد و کم‌درآمد بسیار زیاد و رو به رشد است می‌توان انتظار تغییراتی را در جمعیت انسانی داشت.

در این مطالعه نتیجه گرفته‌شده است: «سیاست‎‌هایی که از توانایی افراد در کسب ثروت و دستیابی به امنیت مالی پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند فواید قابل‌توجهی برای سلامتی داشته باشند.» آمریکا یکی از کشورهایی است که قوانین مربوط به قرارداد و استخدام آن در مقایسه با برخی کشورهای اروپایی، ثبات شغلی کمتری را برای کارکنان مشاغل خصوصی فراهم کرده است.

بر اساس این تحقیق پیشنهاد داده‌شده است که «تمرکز بر سیاست‌های کاهش شکاف ثروت ممکن است بازده قابل‌توجهی برای سلامت عمومی ایجاد کند.»

یافته‌های این مطالعه پس از بررسی ۵۴۱۴ شرکت‌کننده میان‌سال در ایالات‌متحده آمریکا، نشان می‌دهد در کسانی که دارایی و ارزش خالص بالاتری را تا سنین میان‌سالی به دست آورده بودند، خطر مرگ‌ومیر طی ۲۴ سال بعد به‌طور قابل‌توجهی پایین‌تر بود. در مدل‌های مقایسه خواهر و برادر و دوقلوها که به دلیل تأثیر تجارب اولیه زندگی و ژنتیک بر طول عمر بررسی شدند نیز ارتباط بین دارایی و ارزش خالص و طول عمر مشابه بود.

دارایی خالص در دوران میان‌سالی با طول عمر در میان بزرگ‌سالان در این مطالعه ارتباط داشت و بعید به نظر می‌رسد این ارتباط صرفاً محصول از تجربیات اولیه زندگی یا خصوصیات وراثتی باشد که توسط خانواده‌ها به اشتراک گذاشته‌شده است.

بیشتر از زندگی