آمریکا خشونت علیه معترضان ایرانی را محکوم کرد

«ایالات متحده از حق مردم ایران برای تجمع مسالمت‌آمیز و ابراز عقیده بدون ترس از خشونت و بازداشت توسط نیروهای امنیتی، حمایت می‌کند»

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا- CAROLYN KASTER / POOL / AFP

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۲۸ ژوئیه، خشونت نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران علیه معترضان به بی‌آبی را محکوم کرد.

به گزارش رویترز، ند پرایس، در بیانیه‌ای گفت که ایالات متحده از حق ایرانیان برای تجمع مسالمت‌آمیز و ابراز عقیده بدون ترس از خشونت و بازداشت توسط نیروهای امنیتی حمایت می‌کند.

ند پرایس در این بیانیه اعلام کرد که اعتراضات در ایران به دلیل کمبود آب (در نتیجه خشکسالی و سوء مدیریت و غفلت دولت) از استان خوزستان آغاز شد و اکنون به شهرهای مختلف مانند تهران، کرج، و تبریز، گسترش یافته است.

این بیانیه می‌گوید اکنون مردم ایران نه تنها برآورده نشدن نیازهایشان، بلکه عدم تحقق آرمان‌هایشان در زمینه احترام به حقوق بشر (حقوقی تمام افراد در سراسر جهان از آن برخوردارند) را مد نظر قرار داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته وزارت خارجه آمریکا ، مردم ایران حق دارند نارضایتی خود را بیان کنند و از دولت پاسخ بخواهند اما  گزارش‌هایی از تیراندازی نیروهای امنیتی به مردم و کشته شدن چندین نفر منتشر شده است. این بیانیه می‌گوید آمریکا استفاده از خشونت علیه اعتراضات صلح آمیز را محکوم می‌کند.

در بیانیه همچنین آمده است که آمریکا گزارش‌های مربوط به کند شدن سرعت اینترنت در منطقه را زیر نظر دارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از حکومت ایران خواست تا به حق شهروندان خود در زمینه آزادی بیان احترام بگذارد و اجازه دسترسی آزادانه به اطلاعات از جمله اینترنت را برای آنان فراهم کند.

پس از اعتراضات مردم به بی‌آبی در خوزستان که از ۲۴ تیرماه آغاز شد و تجمعات مردم در شهرهای مختلف در حمایت از این اعتراضات، گزارش‌هایی از قطع یا کند شدن سرعت اینترنت منتشر شده است.