آمار ابتلای روزانه همچنان بالای ۳۰ هزار نفر است

به‌رغم ابتلای کودکان به سویه دلتای ویروس کرونا، ستاد ملی مقابله با کرونا از کودکان خواست آماده رفتن به مدرسه شوند

در طول شبانه‌روز گذشته نیز ۳۰۳ بیمار کرونایی درگذشتند- میزان

در شبانه‌روز گذشته ۳۰۳ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در ایران جان باختند. آمار ابتلای روزانه همچنان بالای ۳۰ هزار نفر است. تعداد بیمارانی که در هفته گذشته نیاز به بستری شدن یافتند، ۱۵.۵ درصد افزایش یافت و شمار مرگ و میر به دلیل ابتلا به کرونا نیز با رشد ۲۲ درصدی روبه‌رو بود.

 بر اساس اعلام وزارت بهداشت، وضعیت بیش از ۵ هزار بیمار بستری در بیمارستان‌ها وخیم اعلام شده است و این در حالی است که گفته می‌شود نقطه اوج (پیک/ Pick) پنجم تا دو هفته دیگر ادامه دارد.

به‌رغم انتقال شدید و سریع بیماری و هشدارهای متعدد درباره خطر تجمع‌ها، برگزاری آزمون کارشناسی ارشد از روز چهارشنبه (۶ مرداد) آغاز شد و تا روز جمعه (۸ مرداد) ادامه می‌یابد. همچنین، ستاد ملی مقابله با کرونا از کودکان خواست که آماده رفتن به مدرسه شوند.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، اعلام کرد که در هفته گذشته شاهد افزایش ۱۵.۵ درصدی شمار بیماران بستری مثبت، و افزایش ۲۲ درصدی در شمار بیماران فوت شده نسبت به هفته ماقبل بوده‌ایم. به گفته او، استان‌های مازندران، ایلام، کرمان، و گلستان در هفته گذشته به ترتیب دارای بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در کشور بوده‌اند. بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور نیز در استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، بوشهر، و البرز گزارش شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس اعلام وزارت بهداشت، در روز چهارشنبه (شش مرداد)، بالغ‌ بر ۳۳ هزار بیمار جدید در کشور شناسایی شدند که بیش از پنج هزار و ۶۰۰ نفر آن‌ها به بستری شدن در بیمارستان نیاز پیدا کردند.

در طول شبانه‌روز گذشته نیز ۳۰۳ بیمار درگذشتند و بیش از ۵ هزار نفر نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و وضعیت آنان وخیم است.

تعداد شهرهای در وضعیت قرمز نیز همچنان ۲۳۲ شهر است، و شمار افرادی که موفق به دریافت هر دو دوز واکسن کرونا شده‌اند، کمی بیش‌تر از دو میلیون و پانصد هزار نفر است.

آمار ابتلا، بستری و مرگ و میر روزانه کرونا حکایت از آن دارد که موج پنجم کرونا همچنان در حال پیشروی است و همان ‌طور که متخصصان در روزهای اول گفتند سویه دلتا با قدرت سرایت بیشتری نسبت به دیگر انواع کرونا، افراد را مبتلا می‌کند.

سویه دلتای ویروس کرونا در حال حاضر بسیاری از جوامع را درگیر کرده است، ولی اغلب کشورهای دنیا با رعایت موارد بهداشتی و واکسیناسیون عمومی، موفق شده‌اند روند گسترش ویروس را کنترل کنند.

سازمان جهانی بهداشت و متخصصان اعلام کرده‌اند که گرچه واکسن‌ها ابتلای افراد را به بیماری به صفر نمی‌رسانند، اما خطر مرگ و میر و نیاز به  بستری شدن  در بیمارستان را بسیار کاهش می‌دهند.

در ایران اما نه تنها اقدام مناسبی برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون عمومی انجام نشده است، بلکه برگزاری تجمع‌هایی با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا، بر احتمال انتقال و شیوع گسترده‌تر  ویروس بیشتر نیز می‌افزاید.

نمونه‌ای از این برخورد، برگزاری آزمون کارشناسی ارشد با حضور حدود ۷۰۰ هزار داوطلب است که از روز گذشته، چهارشنبه ششم مرداد جاری آغاز شد و تا هشتم مرداد ادامه خواهد یافت.

نکته دیگر، احتمال ابتلای کودکان به نوع دلتای ویروس کروناست که برخلاف دیگر انواع کرونا، باعث بدحال شدن برخی بیماران کودک نیز می‌شود، اما علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اعلام آغاز شدن واکسیناسیون آموزگاران از عید غدیر آغاز، گفت که مدارس بازگشایی خواهند شد و کلاس‌های درس به صورت حضوری برگزار می‌شوند.

اعلام بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان در مدارس در حالی است که متخصصان اطفال نسبت به افزایش تعداد کودکان مبتلا به کرونا هشدار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، آینا ریاحی، متخصص کودکان بیمارستان رسول اکرم، از افزایش آمار بستری شدن کودکان مبتلا به سویه دلتای ویروس کرونا در آن بیمارستان خبر داد.

پیش‌تر رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مفید تهران نیز از پر شدن تخت‌های آن بیمارستان و بخش اطفال دیگر بیمارستان‌ها خبر داده بود.

به گفته آینا ریاحی، این روزها کودکان با علایم تب، اسهال، ضعف و تشنج به بیمارستان‌ها رجوع می‌کنند و آزمایش آنها در مورد ابتلا به کرونا مثبت تشخیص داده می‌شود و اگر اقدامات درمانی به‌موقع و سریعی برای آن‌ها انجام نشود، می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.