سهم ۸۰ درصدی امارات متحده عربی در کمک بین‌المللی به کشورهای درگیر کرونا

امارات متحده عربی در مجموع دو هزار و ۱۵۴ تن کمک‌ دارویی، تنفسی، غربالگری، تجهیزات حفاظت شخصی و کیت‌های آزمایش را به ۱۳۵ کشور سراسر جهان ارسال کرده است

امارات می‌گوید ۱۹۶ پرواز حامل کمک‌های پزشکی و امدادی را به کشورهای دیگر فرستاده است- KARIM SAHIB / AFP 

یک مقام ارشد امارات متحده عربی گفت که ‌۸۰ درصد از کمک‌های بین‌المللی به کشورهایی که با ویروس کرونا مبارزه می‌کنند را امارات متحده عربی تامین کرده است.

امارات متحده عربی در مجموع دو هزار و ۱۵۴ تن کمک‌ دارویی، تنفسی، غربالگری، تجهیزات حفاظت شخصی و کیت‌های آزمایش را به ۱۳۵ کشور سراسر جهان ارسال کرده است.

طاهر العامری، سخنگوی سازمان مدیریت شرایط اضطراری و بحران امارات، گفت که ۱۹۶ پرواز از امارات با هدف امدادرسانی و ارائه خدمات پزشکی به کشورهای دیگر انجام شده است.

به نوشته خلیج‌تایمز، امارات متحده عربی شش بیمارستان صحرایی در سودان، گینه، موریتانی، سیرالئون، لبنان و اردن برپا کرده است. این کشور همچنین یک درمانگاه سیار کاملا مجهز در ترکمنستان بنا کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته العامری، حدود ۱۱۷ کشور از انبارهای متعلق به سازمان‌های بین‌المللی امدادرسان که در «شهرک بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه در دبی» واقع‌اند، کمک دریافت کرده‌اند. او گفت: «امارات متحده عربی همچنین کمک‌های بلاعوض به ارزش ۱۰ میلیون دلار به کشورها ارائه داده است.»

پیش‌تر، هیات مستقل سازمان بهداشت جهانی برای بررسی عملکرد واکنش جهانی به کووید-۱۹ اعلام کرده بود که مجموع واکنش‌های سازمان بهداشت جهانی و کشورهای مختلف مانند یک «شربت سمی»‌ عمل کرده است. این هیئت که نتیجه تحقیقاتش را در ماه مه اعلام کرد، گفت که همه‌گیری قابل پیشگیری بود و سازمان بهداشت جهانی می‌بایست زودتر وضعیت اضطراری جهانی اعلام می‌کرد.

تا زمان نگارش این خبر، بر اساس آمارهای جهانی ۴.۱۶ میلیون نفر در سراسر جهان در پی ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته‌اند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که سویه دلتای ویروس کرونا اکنون در ۱۲۴ کشور جهان شناسایی شده است. این نهاد پیش‌بینی کرده است که این نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در ماه‌های آینده به نوع غالب ویروس در جهان بدل شود و ممکن است ظرف چند هفته، بیش از ۲۰۰ میلیون نفر را مبتلا کند.

بیشتر از جهان