کیمیا علیزاده: من فرزند ایرانم و به مبارزه ادامه خواهم داد

آن‌ها تحقیر زنان خود در خانه را کافی نمی‌دانند و در رسانه به اصطلاح ملی هم به زن‌ستیزی‌ خود ادامه می‌دهند

Javier SORIANO / AFP

کیمیا علیزاده، با ادای احترام به همه‌ کسانی که او را «هموطن» خود می‌دانند، از رسانه‌هایی که با «جریان ضداخلاقی صداوسیما» همراه نشدند، سپاسگزاری کرد. تکواندوکار جوان ایرانی در واکنش به هجمه‌های اخیری که در صداوسیما علیه او شکل گرفت، گفت: «من با مبارزه بزرگ شدم و به مبارزه ادامه خواهم داد.» کیمیا علیزاده همچنین گفت که از راه دور بر خاک خوزستان بوسه می‌زند.

کیمیا علیزاده، تکواندوکار جوان ایرانی که در المپیک ۲۰۲۰ توکیو زیر پرچم تیم پناهندگان حضور یافت، پس از مسابقه با ناهید کیانی، تکواندوکار تیم ملی ایران، مورد هجمه وسیع گزارشگران و مجریان صداوسیما قرار گرفت؛ در عین حال، بسیاری از مردم و چهره‌های شاخص شجاعت او را ستودند و برایش آرزوی موفقیت کردند.

کیمیا علیزاده در جدیدترین پست اینستاگرامی خود، از «محبت‌ها» و «موج همدلی» با خود در شبکه‌های اجتماعی قدردانی کرده و گفته است که از تمام رسانه‌هایی که «با جریان‌سازی غیراخلاقی صداوسیما» همراهی نکردند، سپاسگزار است.

کیمیا علیزاده مجریان و گزارشگران تلویزیون را که در روزهای اخیر به او تاختند، «بلندگوی عادی‌سازی تبعیض جنسیتی» خواند و نوشت: «آن‌ها تحقیر زنان خود در خانه را کافی نمی‌دانند و در رسانه به اصطلاح ملی هم به زن‌ستیزی‌ خود ادامه می‌دهند.»

تکواندوکار جوان ایرانی به رویدادها و اعتراض‌های مردمی در خوزستان نیز واکنش نشان داد و گفت: «از راه دور بر خاک خوزستان بوسه می‌زنم که هر چه داریم از همان خاک خشکیده است.»

او به ناهید کیانی، تکواندوکار تیم ملی ایران که «فشار سنگینی را متحمل شد» هم خسته نباشید گفت و آرزو کرد به «موفقیت‌های بزرگ» دست یابد.

کیمیا علیزاده با بیان اینکه زن و فرزند ایران است، تاکید کرد که با مبارزه بزرگ شده است و به مبارزه ادامه خواهد داد.

کیمیا علیزاده در المپیک ریو ۲۰۱۶ نخستین مدال تاریخ زنان ایران در رقابت‌های المپیک را به دست آورد. او در آن زمان تنها ۱۸ سال داشت.

مجریان تلویزیون پس از رویارویی ناهید کیانی و کیمیا علیزاده در روز شنبه (سوم مرداد) در جریان رقابت‌های المپیک توکیو، هجمه‌ای را علیه کیمیا علیزاده شکل دادند و او را «بی‌وطن» نامیدند و مدعی شدند که با «پول مردم ایران» به موفقیت رسیده است.

عصبانیت صداوسیما از کیمیا علیزاده موجی از واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت و بسیاری از او حمایت کردند. گلشیفته فراهانی در یک پست اینستاگرامی با تقدیر از کیمیا علیزاده نوشت: «دختران ایران بی‌سرزمین نیستند، ما سرزمین یکدیگریم.» الناز شاکردوست نیز در یک استوری به این هجمه‌ها واکنش نشان داد و خطاب به کیمیا علیزاده گفت: «تا ابد دختر ایرانی.»

بیشتر از ورزش