افزایش بی‌سابقه آمار روزانه مبتلایان به کرونا در توکیو

در روز چهارم بازی‌های المپیک تعداد مبتلایان جدید به رکورد بی‌سابقه دو هزار و ۸۴۸ نفر رسیده است

روز دوشنبه، برگزارکنندگان المپیک ۱۶ مورد جدید ابتلا بر اثر برگزاری این بازی‌ها گزارش کردند - Behrouz MEHRI / AFP

توکیو اعلام کرده است که به دلیل انتشار گسترده ویروس، تعداد روزانه مبتلایان در این شهر میزبان المپیک در روز سه‌شنبه ۵ مرداد، به حد نصاب بی‌سابقه‌ای رسیده است.

بر اساس آمار رسمی، در روز چهارم بازی‌های المپیک تعداد مبتلایان جدید به رکورد بی‌سابقه دو هزار و ۸۴۸ نفر رسیده و حدنصاب قبلی را که مربوط به روز ۷ ژانویه با دو هزار و ۵۲۰ نفر مبتلا بوده، پشت سر گذاشته است.

این عدد دو برابر آمار روزانه مبتلایان در روز دوشنبه ۴ مرداد (یک هزار و ۴۲۹ نفر) بود که خود این رقم حدودا دو برابر رقم هفته پیش از آن در همین روز است. بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به کووید از پارسال (ابتدای همه‌گیری) تاکنون در توکیو که چهارمین بار است در آن وضعیت اضطراری اعلام می‌شود، به بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس این آمار، روز سه‌شنبه هشتمین روز متوالی بوده که توکیو بیش از هزار مبتلا در روز داشته است. در روزهای اخیر، شمار مبتلایان در سایر مناطق خارج از پایتخت نیز به رکوردی بی‌سابقه رسیده است.

نگرانی از افزایش شمار مبتلایان به کووید در ژاپن به علت برگزاری مسابقات المپیک بر بازی‌ها سایه افکنده و اعتراض بخشی از مردم ژاپن را در پی داشته است.

مهمانان المپیک با خود انواع بسیار مسری ویروس را به کشوری آورده‌اند که فقط نزدیک به ۲۵ درصد جمعیتش به طور کامل واکسن زده‌ است.

روز دوشنبه، برگزارکنندگان المپیک ۱۶ مورد جدید ابتلا بر اثر برگزاری این بازی‌ها گزارش کردند و بدین ترتیب برای اولین بار پس از ۱۰ تیرماه، شمار مبتلایان (بر اثر برگزاری این بازی‌ها) به ۱۴۸ تن رسید.

بسیاری از ورزشکاران مجبور شده‌اند تجهیزات شخصی خود را کنار بگذارند و برگزارکنندگان تصمیم گرفته‌اند محض احتیاط بیشتر مسابقات را بدون تماشاگر برگزار کنند.

برای رعایت مقررات بهداشتی کووید-۱۹، مدال‌ها در سینی به برندگان اهدا می‌شود و داوران، مربیان و سایر مسئولان مسابقات باید ماسک بزنند.

به گزارش رسانه‌های ژاپن، بیمارستان‌های توکیو در واکنش به افزایش مبتلایان در حال خالی کردن تخت‌ برای بیماران مبتلا کرونا هستند.

© The Independent

بیشتر از جهان