صحنه‌ام استانبول، کنسرتی به بزرگی یک شهر  

شهرداری استانبول با صدور مجوز برای کنسرت‌های خیابانی، از هنرمندان موسیقی که در دوران کرونا آسیب دیدند، حمایت می‌کند 

دور جدید کنسرت‌های فضای باز استانبول از روز دوشنبه ۲۶ ژوییه، آغاز شد - BULENT KILIC / AFP

هزاران نفر از هنرمندان عرصه موسیقی ترکیه در جشنواره‌ای با نام «صحنه‌ام استانبول»، کنسرت‌هایی را در فضای باز این شهر اجرا خواهند کرد. شهرداری استانبول اعلام کرده است که این اقدام در راستای حمایت از هنرمندان موسیقی انجام می‌شود که در مدت همه‌گیری کرونا امکان برگزاری کنسرت نداشتند. 

تاکنون نزدیک به ۴۰ میلیون نفر در ترکیه دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و تعداد افرادی که دو دوز را تزریق کرده‌اند نیز از ۲۳ میلیون فراتر رفته است. حالا ترکیه پس از واکسیناسیون تعداد زیادی از شهروندان خود، تصمیم دارد فعالیت‌های عادی را به‌تدریج از سر بگیرد. یکی از این اقدام‌ها نیز رونق بخشیدن به صنعت گردشگری است که اقتصاد ترکیه، بسیار به آن متکی است.

در هفته‌های گذشته شهرهای توریستی ترکیه مثل استانبول و آنتالیا میزبان هزاران گردشگر از کشورهای مختلف بودند و حالا شهرداری استانبول قصد دارد تا در یک اقدام فرهنگی  و هنری، هم گام مهمی در جهت رونق گردشگری بردارد و هم از هنرمندان عرصه موسیقی که در مدت همه‌گیری کرونا نتوانسته‌اند کنسرت برگزار کنند، حمایت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش وب‌سایت حیات، در دور جدید کنسرت‌های فضای باز استانبول که از روز دوشنبه (۲۶ ژوییه) آغاز شد، بیش از سه هزار هنرمند موسیقی شرکت خواهند کرد. 

این برنامه‌ها که با پشتیبانی بخش خصوصی برگزار می‌شود، کمکی به اهالی موسیقی است که در دوران کرونا نتوانستند کنسرت برگزار کنند و آسیب مالی دیدند. 
حالا اجرای زنده موسیقی در میدان‌ها و پارک‌های معروف شهر استانبول، این شهر را به صحنه بزرگ موسیقی تبدیل کرده است که برای گردشگران نیز تازگی و جذابیت دارد. 

شهرداری استانبول در ادامه از سرگیری فعالیت‌های فرهنگی و هنری این شهر، سالن‌های تئاتر و سینماها را نیز بازگشایی کرده است و برای حمایت از هنرمندانی که در دوران همه‌گیری دچار خسارت مالی شدند، پروژه‌های مشابهی در دست اجرا دارد. 

اجرای موسیقی‌های زنده و خیابانی یکی از جاذبه‌های شهر استانبول است که به شب‌های این شهر جلوه‌ای خاص می‌بخشد. بسیاری از گردشگران، خیابان استقلال و میدان تقسیم را با موسیقی‌های شبانه‌اش می‌شناسند. 

در سال‌های اخیر برخی هنرمندان موسیقی ایرانی به خصوص زنان خواننده که امکان عرضه هنر خود در ایران را نداشتند، به ترکیه سفر کردند و در استانبول کنسرت‌های خیابانی اجرا کردند. اگرچه پلیس این شهر به هنرمندان غیربومی اجازه اجرای موسیقی خیابانی نمی‌دهد اما برخی هنرمندان دور از چشم پلیس برنامه‌های خود را برگزار می‌کنند.

بیشتر از زندگی