بیلی پورتر: «باید این پیراهن لعنتی را ۲۰ سال پیش می پوشیدم»

 لباس خبرساز پورتر که در مراسم اسکار ۲۰۱۹ پوشید

MARK RALSTON / AFP

بیلی پورتر در مورد لباس خبرسازی که در مراسم اسکار ماه فوریه به تن کرد می گوید: «باید این پیراهن لعنتی را ۲۰ سال پیش می پوشیدم».

لباس این بازیگر ۴۹ ساله که با شکستن هنجارهای جنسیتی تحسین بسیاری را برانگیخت و تبدیل به یکی از خبرهای حاشیه‌ای مهم مراسم اسکار شد، طرح «کریستین سیریانو» بود.

لباس او شامل یک کت تاکسیدوی خوش دوخت روی یک لباس مخمل بدون یقه بلند بود که به عنوان لباسی «اسطوره ای» و «سنت شکن» در شبکه های اجتماعی مورد تحسین قرار گرفت.

پورتر در گفتگو با ساندی تایمز استایلدر این مورد توضیح داد و گفت ای کاش این لباس را سال ها پیش به تن می کردم.

او گفت: «هیچ کس برای دیدنش آماده نبود. به همین دلیل نپوشیدم. دنیا برایش آماده نبود. همه سئوال می کردند: واقعا؟  با شما هستم. واقعا؟»

کمی بعد از مراسم، تایرا بنکس، تهیه کننده برنامه تلویزیونی «مانکن برتر بعدی آمریکا» بر روی اینستاگرام به پورتر پیام داد و گفت « بدجنس! من به پای تو نمی رسم».

پورتر هم در پاسخ نوشت: «بدجنس از خودت یاد گرفتم. می خواهم بهم افتخار کنی».

پورتر همچنین در مورد برخی از محدودیت های جنسیتی که جامعه بر مردان جوان تحمیل می کند صحبت کرد و زمانی را به یاد آورد که برای نقش رومئو در نمایشنامه دانشجویی رومئو و ژولیت ویلیام شکسپیر انتخاب شد.

او در گفتگو با این مجله گفت: «معمولا با ایده اینکه مرد نقش اول باشم راحت نیستم». پورتر به یاد آورد که مسئول انتخاب بازیگران به او گفته است: «تو نقش اول مرد هستی».

پورتر گفت: «پرسیدم کجا؟ کجا قرار است نقش اول مرد باشم؟ در تمام وجودم حتی ذره ای برای نگاه داشتن مشعل مردانگی و دگرجنس‌گرایی که این نقش نیاز دارد، نیست».

ستاره مجموعه تلویزیونی «ژست» (Pose) به بازیگران نقش اول مرد سیاه پوستی اشاره کرد که در دوران دانش آموزی او فعال بودند؛ چهره هایی چون جیمز ارل جونز، دنزل واشنگتن و ادی مورفی.

پورتر این سه نفر را «مرد سالار، نماد سکس و دلقک نابغه» توصیف کرد و گفت: «اینها سه الگوی مردان سیاه پوست به شدت دگرجنس‌گرای بودند. هیچ وقت فکر نمی کردم بتوانند شبیه کسی مانند پری تل (نقش او در سریال ژست) باشند. هیچ زمینه ای برای این رویا وجود نداشت».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/life-style

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی