حضور سنگین نیروهای امنیتی و ادامه قطعی اینترنت در شهرهای خوزستان

بازداشت شرکت‌کنندگان در تجمع‌های اعتراضی و فعالان مدنی در شهرهای مختلف خوزستان ادامه دارد

بنابر گزارش‌‌های منابع محلی، یکشنبه، سوم مردادماه، در خیابان‌های اهواز و بسیاری از دیگر شهرهای استان خوزستان حضور سنگین نیروهای امنیتی و خودروهای ضدشورش به چشم می‌خورد و اختلال و قطعی اینترنت همچنان ادامه داشت.   

اعتراض‌ها به بی‌آبی در شهرهای مختلف خوزستان از تجمع شب ۲۴ تیرماه در حمیدیه آغاز شد و در بسیاری از شهرهای خوزستان ازجمله ماهشهر، اهواز، سوسنگرد، خرمشهر، آبادان، شادگان، شوش، ایذه، مسجدسلیمان و... ادامه پیدا کرد. بنابر گزارش وب‌سایت‌ خیری هرانا این اعتراض‌ها به بیش از ۳۰ شهر خوزستان گسترش پیدا کرد. در روزهای اخیر در حمایت از اعتراض شهروندان خوزستان، مردم چندین شهر در استان‌های دیگر ایران نیز به خیابان‌ها آمدند که از آن میان می‌توان به تبریز در آذربایجان شرقی، شاهین‌شهر در اصفهان، الیگودرز در استان لرستان، بجنورد در خراسان شمالی، بوشهر و گناوه در استان بوشهر، سقز در کردستان، شهر ایلام در استان ایلام و کرج در استان البرز اشاره کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منابع محلی در خوزستان یکشنبه‌شب از استقرار و گشت‌زنی نیروهای امنیتی و ضدشورش در خیابان‌های اصلی شهرهای اهواز، ماهشهر، ایذه، سوسنگرد، حمیدیه، هویزه و بسیاری دیگر از شهرهای خوزستان و همچنین برقراری ایست بازرسی در بعضی مناطق این شهرها خبر داده‌اند. 

بنابرگزارش‌ها اینترنت سرویس‌دهنده‌های موبایل در شهرهای استان خوزستان ازجمله در اهواز، سوسنگرد، ماهشهر، شادگان، حمیدیه، ایذه، دزفول، اندیمشک، آبادان، خرمشهر همچنان قطع و اینترنت خانگی نیز در بسیاری از شهرها قطع و یا دچار اختلال و کندی شدید بوده است.

علاوه‌بر این، بازداشت شرکت‌کنندگان در تجمع‌های اعتراضی و فعالان مدنی در شهرهای مختلف خوزستان ادامه دارد. درحال حاضر گزارش دقیقی از تعداد بازداشت‌شدگان وجود ندارد، اما به گفته منابع محلی خوزستان، تعداد زیادی از آن‌ها از میان جوانان و نوجوانان بوده‌اند. 

وب‌سایت هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دوم مردادماه از احراز هویت ۱۰۲ نفر از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های خوزستان تا آن زمان خبر داده بود و فهرستی از نام این افراد، همراه با زمان و مکان دستگیری منتشر کرده بود.

تاکنون کشته‌شدن دست‌کم هشت نفر از معترضان شهرهای مختلف خوزستان تایید شده است.