کسب نخستین مدال طلای المپیک ایران در توکیو

جواد فروغی رکورد المپیک را به نام خود زد

ایران اولین مدال طلای الپمیک در رشته تیراندازی را کسب کرد - عکس از AFP

در اولین روز مسابقات المپیک توکیو، جواد فروغی در رشته تیراندازی ۱۰ متر تپانچه بادی مردان، توانست به اولین مدال طلای تاریخ ایران در این رشته دست یابد. این مدال همچنین نخستین مدال کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو است.

او که ۴۲ سال سن دارد، پیش‌تر با انتقادات فراوانی مواجه بود که در نهایت توانست با این مدال ارزشمند پاسخ انتقادات خود را بدهد.

در همین رابطه، گاردین نوشت جواد فروغی تیرانداز ایرانی توانست با رکورد ۲۴۴.۸ امتیاز یک طلای تاریخی برای ایران به دست بیاورد و با این امتیاز، توانست رکورد المپیک را نیز به نام خود ثبت کند. در این مسابقات رقیب صربستانی او مقام دوم و ورزشکار چینی نیز رتبه سوم را به دست آورد. در همین رشته و در بخش زنان نیز، چین توانست مدال طلا را از آن خود کند.

به گزارش ایسنا، وی پس از کسب این مدال گفت: «در ابتدا از همه تشکر می‌کنم، این مدال به خاطر لطف خدا است، دوم هم لطف خدا است و سوم هم لطف او است. خانواده من و خودم خیلی وقت گذاشتیم و علی‌رغم شرایطی که کرونا بر ورزش کشور به‌ویژه تیراندازی وارد کرده بود و بسیاری از مراکز تعطیل شده بود و نمی‌توانستیم تمرین کنیم، تمرینات را به‌صورت خشک در منزل انجام دادم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فروغی همچنین در مورد اینکه آیا توقع کسب این مدال را داشت، اظهار داشت من عکس مدال طلا را پروفایل خودم قرار داده بودم و حتی ساخت مدال را با دقت نگاه می‌کنم و می‌دانم که حتی وزن آن ۵۳۸ گرم و جنس آن از نقره با روکش طلا است و در نهایت هم به آن رسیدم.

او که از نوجوانی با مشکل دریچه میترال رو به رو بوده و سابقه فعالیت به‌عنوان پرستار را داشته، افزود: «اصلاً این تصور را نداشتم در رشته‌ای مثل تیراندازی که نیاز به ثبات دست دارد، فعالیت کنم و مدال المپیک بگیرم.»

در پی کسب این مدال توسط جواد فروغی، علی دایی با انتشار پستی در اینستاگرام خود، ضمن ابراز خوشحالی از کسب این مدال توسط کاروان ایران، به جواد فروغی تبریک گفت.
علی دایی در پیام کوتاهی نوشت: «تبریک به ملت ایران. جواد فروغی برنده طلای المپیک»

بیشتر از ورزش