کرونای دلتا یکی از مسری‌ترین بیماری‌های تنفسی است

در چهار هفته گذشته، موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا به‌شدت افزایش یافته و به ۶۰۰ هزار نفر رسیده است

در حال حاضر، گونه دلتای ویروس با ۸۰ درصد شاخص ابتلا، دست بالا را در آمریکا دارد‌ـ SPENCER PLATT/Getty Images via AFP

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (سی‌دی‌سی) روز پنجشنبه اعلام کرد که گونه دلتای ویروس کرونا از سایر بیماری‌های تنفسی مسری‌تر است.

دکتر روشل والنسکی، مدیر سی‌دی‌سی، گفت: «گونه دلتا (ویروس کرونا) حادتر و به‌مراتب مسری‌تر از انواع پیشین این ویروس است. این یکی از مسری‌ترین ویروس‌های تنفسی شناخته شده است که در طول ۲۰ سال سابقه کاری‌‌ام دیده‌ام.» 

به گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی، دکتر والنسکی به خبرنگاران گفت: «این ویروس هیچ انگیزه‌ای برای کند شدن ندارد و همچنان درصدد سرایت به فرد آسیب‌پذیر بعدی است.

او گفت: «در برهه‌ای بسیار مهم در همه‌گیری (کرونا)، بار دیگر با افزایش موارد ابتلا و پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها در برخی نواحی مواجهیم. ما به‌عنوان یک ملت باید دست به دست یکدیگر بدهیم.» اما سی‌دی‌سی راهنمایش در مورد اینکه افراد واکسینه‌شده به ماسک زدن ملزم نیستند، تغییر نداده است.

دکتر ویلیام شفنر، استاد بیماری‌های واگیردار در بخش سیاست‌های بهداشتی وابسته به دانشکده پزشکی دانشگاه وَندِربیلت در نَشویل، می‌گوید گونه دلتای ویروس کرونا در حال حاضر بیشتر افراد واکسینه‌نشده را هدف قرار می‌دهد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در حال حاضر، گونه دلتای ویروس با ۸۰ درصد شاخص ابتلا، دست بالا را در آمریکا دارد. در چهار هفته گذشته، موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا به‌شدت افزایش یافته و به مرز ۶۰۰ هزار نفر رسیده است. 

تا ۱۵ ژوییه، بیش از ۳۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دوز واکسن در آمریکا تزریق شده اما سوءظن به ماهیت واکسن روند واکسیناسیون را کند کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از ۹۵ درصد افرادی که به‌دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری می‌شوند، واکسینه نشده‌اند.

احتمالا با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹، بدبینی به واکسن به‌زودی رفع خواهد شد.

جف زینتز، رئیس تیم کووید-۱۹ جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه به رسانه‌ها گفت در چند ایالت که بالاترین موارد ابتلا به ویروس کرونا را داشته‌اند، شمار شهروندانی که واکسن می‌زنند در مقایسه با میانگین کشوری افزایش یافته است.  

مسئولان برای نمونه به ایالت‌های آرکانزاس، فلوریدا، لوییزیانا، میسوری و نوادا اشاره کردند.

گزارش‌های تکمیلی از خبرگزاری‌ها

© The Independent