یک شهروند ایرانی-کانادایی به نقض تحریم‌های آمریکا اعتراف کرد

آرش یوسفی جم در آمریکا حداکثر به پنج سال زندان و پرداخت ۲۵۰هزار دلار جریمه محکوم خواهد شد

بنابر اعلام وزارت دادگستری آمریکا، حکم نهایی یوسفی جم در تاریخ ۱۴ اکتبر در یک دادگاه ناحیه‌ای آمریکا صادر خواهد شد- Andrew Kelly/ REUTERS

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه، ۳۱ تیرماه، اعلام کرد آرش یوسفی جم، شهروند ایرانی-کانادایی ۳۳ ساله ساکن استان انتاریو در کانادا، اتهام خود مبنی‌بر نقض تحریم‌های آمریکا از طریق صادرات تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی به ایران را پذیرفته و به جرم خود اعتراف کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنابر این گزارش، حکم نهایی آرش یوسفی جم که حداکثر شامل پنج سال زندان و پرداخت ۲۵۰هزار دلار جریمه خواهد بود، در تاریخ ۱۴ اکتبر در یک دادگاه ناحیه‌ای ایالات متحده صادر خواهد شد.

آرش یوسفی جم  در تاریخ ۲۳ دسامبر سال ۲۰۲۰ بازداشت شده بود و همراه با امین یوسفی جم و عبدالله مومنی، که در ایران ساکن است، براساس مستندات پرونده قضایی، با تهیه تجهیزات خاص الکتریکی و الکترونیکی ازجمله ۹ برد تخلیه الکتریکی، یک برد پردازنده مرکزی (سی‌پی‌یو)، دو سروو موتور و دو میل‌لنگ قطار، از دست‌کم سه شرکت آمریکایی و صدور آن‌ها به ایران، تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران را نقض کرده‌اند. 

براساس بیانیه وزارت دادگستری، متهمان با ارسال اولیه تجهیزات از ایالات متحده آمریکا به امارات متحده عربی، مقصد نهایی کالاها را که ایران بود مخفی می‌کرده‌اند. آن‌ها همچنین با همین هدف، کلیه پرداخت‌های مربوط به خرید کالاها را از بانک‌های مستقر در کشورهایی غیر از ایران انجام می‌دادند.