بایدن: تا زمان تایید واکسن، بچه‌ها باید در مدرسه ماسک بزنند

رئیس جمهوری ایالات متحده گفت کودکان زیر دوازده سال «به‌زودی» خواهند توانست واکسن بزنند

در ایالات متحده کودکان بالای ۱۲ سال می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند- John Moore/Getty Images/AFP

جو بایدن روز چهارشنبه گفت که کودکان زیر دوازده سال احتمالا باید در مدرسه ماسک بزنند تا پاییز که واکسن کرونا برای تزریق به آنها تایید شود.

رئیس جمهوری ایالات متحده که در نشستی به والدین نگران در شهر سینسیناتی ایالت اوهایو صحبت می‌کرد، گفت که مرکز کنترل بیماری‌ها احتمالا توصیه خواهد کرد که کودکانی که واکسن کرونا نزده‌اند، در بازگشت از تعطیلات تابستانی به مدرسه باید ماسک بزنند.

او افزود که مزکر کنترل بیماری‌ها «احتمالا خواهد گفت که همه زیر دوازده ساله‌ها باید در مدرسه ماسک بزنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بایدن در عین حال گفت که کودکان بالای دوازده سال که توانسته‌اند واکسن بزنند، نباید از ماسک استفاده کنند. او اضافه کرد که کودکان زیر دوازده سال «به‌زودی» خواهند توانست واکسن بزنند.

به گزارش سی‌ان‌ان، او گفت: «من به دانشمندان نمی‌گویم چکار باید بکنند. در کارشان دخالت نمی‌کنم. الان دارند آزمایش‌ها را انجام می‌دهند و تصمیم می‌گیرند.»

«وعده تاریخ مشخصی نداده‌اند، اما بعد از صحبت با گروه دانشمندانی که جمع کرده‌ایم، توقع من این است که شاید اوایل سال تحصیلی... تایید نهایی سازمان غذا و داروی آمریکا را بگیرند.»

در چهار هفته گذشته، موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا افزایش یافته و به ۵۵۰ هزار نفر رسیده است. تا نیمه ماه ژوئیه، ۳۴۱میلیون نفر در ایالات متحده واکسن زده‌اند، اما روند واکسیناسیون به دلیل شک و تردید بخش‌هایی از جمعیت و اطلاعات غلطی که در اینترنت منتشر می‌شود، کند شده ‌است.

بیشتر از جهان