روسیه یک بازوی رباتیک جدید را به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد

هشت روز طول می‌کشد نائوکا به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسد

پرتاب راکت پروتون روسیه از پایگاه بایکونور قزاقستان- Handout / Russian Space Agency Roscosmos / AFP

راکت پروتون روسیه برای ارسال بازوی رباتیک اروپایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی روز چهارشنبه از پایگاه بایکونور قزاقستان پرتاب شد.

راکت حامل ربات ۱۱ متری، به همراه یک محفظه چندمنظوره آزمایشگاهی موسوم به نائوکا، ساعت ۰۸:۱۶ به وقت گرینویچ در مدار زمین و در ارتفاع نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار گرفت.

بنا بر اعلام سازمان فضایی اروپا، ایستگاه فضایی بین‌المللی دو بازوی رباتیک برای پهلوگیری در ایستگاه و انتقال محموله‌های باری و فضانوردان به آن دارد، اما هیچکدام به بخش روسی ایستگاه نمی‌رسند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بازوی جدید روباتیک اروپا تحمل وزنی تا حداکثر ۸ هزار کیلوگرم را دارد، می‌تواند در اطراف بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی حرکت کند و فضانوردان را به داخل ایستگاه منتقل کند.

دیوید پارکر مدیر اکتشافات انسانی و رباتیک سازمان فضایی اروپا در بیانیه‌ای گفت: «ما عمر ایستگاه فضایی را پس از ۲۰ سال حضور در مدار زمین و در راستای برنامه کلمبوس ۲۰۳۰ ارتقا دادیم.»

هشت روز طول می‌کشد نائوکا به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسد و طبق برنامه به صورت خودکار در بخش روسی ایستگاه پهلو بگیرد. پنج راهپیمایی فضایی نیاز است تا بتواند نخستین ماموریت خود را انجام دهد.

بیشتر از جهان