غول سینمای هالیوود اتهام‌های جنسی را در دادگاه لس‌آنجلس رد کرد

پیش‌تر اعلام شده بود که در صورت اثبات همه موارد اتهام، هاروی واینستین به ۱۴۰ سال زندان محکوم می‌شود

هاروی واینستین، تهیه‌کننده سینمای هالیوود - Jason Merritt / AFP

هاروی واینستین، تهیه‌کننده سینمای هالیوود، در دادگاه لس‌‎آنجلس اتهامات جنسی‌اش را رد کرد و گفت که بی‌گناه است. پیش‌تر اعلام شده بود که احتمال می‌رود این تهیه‌کننده جنجالی سینما به دلیل ۱۱ مورد اتهام جنسی به ۱۴۰ سال زندان محکوم شود.

هاروی واینستین، یکی از پرکارترین و مشهورترین تهیه‌کنندگان هالیوود است که برخی از فیلم‌هایش جوایز معتبر جهانی همچون اسکار را دریافت کرده‌اند.

در اکتبر سال ۲۰۱۷، چند زن او را به جرائم جنسی متهم کردند؛ اتهام‌هایی که دامنه آن به تدریج گسترش یافت و تعداد قربانیان را به ۸۰ نفر رساند و جنبش «من هم» (me too) در جهان را به راه انداخت.

پس از آن، در فوریه سال ۲۰۲۰ دادگاهی در نیویورک هاروی واینستین را به جرم آزار و تجاوز جنسی دو زن به ۲۳ سال زندان محکوم کرد. اگرچه هاروی واینستین، اتهام‌های وارده را تکذیب کرد، شاکیان او در دادگاه صحبت کردند و گفتند که شهادت علیه «متجاوز» به آن‌ها نیرو و اعتماد به نفس بخشیده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حکم ۲۳ سال زندان برای یکی از پرکارترین تهیه‌کنندگان هالیوود همه ماجرا نبود؛ چون بنا بر تشخیص دادگاه نیویورک او باید برای رسیدگی به دیگر اتهام‌های خود در دادگاه لس‌آنجلس نیز حاضر می‌شد.

هفته دوم ماه ژوئن (۲۰۲۱) بود که با وجود تلاش‌های وکیل مدافع، قاضی اعلام کرد که هاروی واینستین باید به لس‌آنجلس برود و این غول سینمای هالیوود در حالی‌ که دوران محکومیت خود در زندان را می‌گذارند، به لس‌آنجلس فرستاده شد تا محاکمه او در این شهر نیز ادامه پیدا کند.

او روز چهارشنبه (۲۱ ژوییه) در حالی در نخستین جلسه دادگاه خود در لس‌آنجلس حاضر شد که روی صندلی چرخ‌دار نشسته بود.

هاروی واینستین در جلسه محاکمه خود همه موارد اتهامی را رد کرد و گفت که بی‌گناه است. نورمن افمن، وکیل مدافع واینستین، پیش از جلسه دادگاه گفته بود که موکلش «صریح و قاطعانه» اتهام‌های مربوط به پنج مورد اتهامی در لس‎‌آنجلس را رد می‌کند. او همچنین اعلام کرد که در صورت برگزاری «دادرسی عادلانه»، آقای واینستین، تبرئه خواهد شد.

تهیه‌کننده ۶۹ ساله هالیوود، با ۱۱ مورد اتهام جنسی روبه‌رو است و پیش‌بینی شده است در صورت اثبات همه این موارد، به ۱۴۰ سال زندان محکوم شود.

هاروی واینستین یکی از هنرمندانی است که در کارزارهای انتخاباتی باراک اوباما و هیلاری کلینتون حضور فعال داشت و از آنان حمایت کرد.

بیشتر از جهان