آمار تزریق روزانه واکسن فعلا اعلام نمی‌شود

انتظار مردم در صف هفت کیلومتری واکسن

آمار روزانه واکسیناسیون در ایران، همچنان با ابهام و تردید روبه‌رو است - اقتصاد آنلاین 

آمار ابتلا به کرونا در موج پنجم بیماری در ایران همچنان در حال افزایش است. روز چهارشنبه (۳۰ تیر) بیش از ۲۷ هزار ابتلای جدید در کشور شناسایی شد و فقط در تهران بیش از دو هزار و ۷۰۰ نفر بستری شدند. معاونت درمان وزارت بهداشت در بیمارستان‌های کشور وضعیت اضطراری اعلام کرده است و استان‌های تهران و البرز تعطیل شده‌اند. از سوی دیگر، استاندار هرمزگان هم از شرایط فوق بحرانی کرونا در این استان خبر داده و در این میان، وزارت بهداشت برخلاف روزهای دیگر آمار واکسیناسیون روز چهارشنبه را منتشر نکرده است.

واکسیناسیون خودرویی از جمله اقدام‌های وزارت بهداشت با کمک شهرداری برای واکسیناسیون گروه هدف در ماشین‌هایشان است. وزارت بهداشت مدعی است که این طرح با هدف سرعت بخشیدن به واکسیناسیون انجام می‌شود اما گزارش تلویزیون ایران از یکی از صف‌های طولانی واکسیناسیون خودرویی در تهران نشان می‌دهد که مردم در صفی به طول هفت کیلومتر داخل ماشین‌ها در انتظار دریافت واکسن‌اند.

از طرف دیگر، آمار روزانه واکسیناسیون همچنان با ابهام و تردید روبه‌رو است. روز چهارشنبه (۳۰ تیر) برخلاف دیگر روزها آمار واکسیناسیون اعلام نشد. کیانوش جهانپور، مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت، در پاسخ به خبرگزاری میزان درباره اینکه چرا آمار واکسیناسیون اعلام نشده است، به یک توضیح کوتاه اکتفا کرد و گفت: «سامانه‌های واکسن در حال تجمیع و به‌روزرسانی‌اند.» به گفته او، این روند تا روز جمعه (یکم مرداد) ادامه پیدا خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت بهداشت در ماه‌های اخیر بارها وعده داده‌ است که روند واکسیناسیون را سرعت می‌بخشد؛ وعده‌هایی که فرجام مشخصی پیدا نکرد و حالا معلوم نیست امتناع از اعلام آمار واکسیناسیون روزانه به دلیل به‌روز‌رسانی سامانه است یا محقق نشدن وعده تزریق روزانه ۵۰۰  هزار دوز واکسن سبب شده است تا از اعلام آمار خودداری شود.

تاخیر در واکسیناسیون عمومی در حالی است که موج پنجم کرونا تاکنون بیش از ۲۳۰ شهر ایران را درگیر کرده است و سویه دلتای کرونا کودکان را نیز مبتلا می‌کند.
به گزارش خبرآنلاین، اخبار رسیده از بیمارستان‌ها نشان می‌دهد ضریب اشغال تخت در آی‌سی‌یوی کودکان قبلا ۳۵ درصد بوده و حالا در موج پنجم ۱۰۰ درصد شده است؛ یعنی همه تخت‌های بیمارستانی ویژه کودکان پر شده‌اند و برای بیماران جدید جا نیست. این خبرها در حالی منتشر می‌شود که تحقیقات جدید نشان می‌دهد که حتی یک مورد خفیف یا بدون علامت کووید- ۱۹ در کودکان و نوجوانان واکنش قوی آنتی‌بادی در آنان را در پی دارد.

تاکنون بیش از ۸۷ هزار نفر از مردم ایران به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و بسیاری از متخصصان، عملکرد ضعیف وزارت بهداشت در کنترل بیماری و واکسیناسیون عمومی را در پیش‌ آمدن شرایط موجود مؤثر می‌دانند؛ اما حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، روز پنجشنبه مدعی شد که دولت به قول خود در زمینه واکسیناسیون عمل کرده است.

بیشتر از جهان