عربستان سعودی ورود به مکان‌های عمومی را مشروط به تزریق واکسن کرد

در این کشور ۳۴ میلیون نفری، تاکنون حدود ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده است

در عربستان و از ابتدای ماه میلادی آینده، بدون مدرک واکسیناسیون، اجازه ورود به اماکن عمومی وجود ندارد - Fayez Nureldine / AFP

وزارت امور شهری و روستایی عربستان سعودی روز سه‌شنبه اعلام کرد از روز اول ماه اوت، فقط افرادی که هر دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند مجاز به ورود به فضاهای عمومی هستند.

به گزارش عرب‌نیوز، کسانی که واکسن نزده‌اند از ورود به مراکز خرید، رستوران‌ها، مغازه‌ها و بازارها منع می‌شوند و هر کسی که از این فضاها بازدید کند، باید مدرک واکسیناسیون خود را نشان دهد.

در حساب کاربری رسمی توییتر این وزارتخانه آمده است: «در راستای تلاش‌های وزارتخانه برای محافظت از سلامت عمومی، واکسیناسیون برای ورود به مراکز عمومی و خصوصی لازم است، در حالی که همچنان اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سلامت عمومی باید رعایت شود.»

هفته گذشته نیز اعلام شد که شهروندان عربستان در صورت عدم دریافت دو دوز واکسن کووید-۱۹ مجاز به سفر نیستند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در عربستان سعودی تاکنون بیش از ۵۰۹ هزار نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و بیش از ۸ هزار نفر جان خود را در اثر این بیماری از دست داده‌اند. در این کشور با جمعیت بیش از ۳۴ میلیون نفر، تاکنون حدود ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده است.

همچنین، بنابر اعلام مقام‌های وزارت بهداشت عربستان سعودی، از بدو ورود زائران به مکه تیم‌های نظارت بر بهداشت عمومی، وضعیت سلامت آن‌ها را زیر نظر دارند و در صورت آلودگی هریک از زوار به ویروس کرونا، فرد به مرکز قرنطینه منتقل می‌شود. 

عربستان سعودی امسال تنها به ۶۰ هزار نفر از شهروندان و ساکنان آن کشور که به‌طور کامل علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، اجازه حضور در مراسم را داده است، درحالی‌که تا پیش از شیوع همه‌گیری کرونا، هرسال برای برگزاری این مناسک حدود دو و نیم‌میلیون زائر از سراسر جهان در موعد حج تمتع روانه شهر مکه می‌شدند.