امید به زنده یافتن مفقودان سیل آلمان رنگ می‌بازد

دولت فدرال آلمان ۲۰۰ میلیون یورو برای کمک‌های فوری به بازماندگان اختصاص داده است

تخمین زده می‌شود که سیل دست‌کم یک میلیارد یورو هزینه بر دوش شرکت‌های بیمه بگذارد-CHRISTOF STACHE / AFP

یک نظرسنجی جدید در آلمان حاکی است که بیشتر مردم این کشور معتقدند سیاستمداران کشورشان برای حفاظت از مردم در مقابل سیل، اقدام کافی نکردند. همزمان، مقام‌های آلمانی می‌گویند که امید به کشف نجات‌یافتگان سیل در روستاهای تخریب‌شده غرب کشور از بین رفته‌ است.

سیل هفته گذشته که مخرب‌ترین فاجعه طبیعی در آلمان در نیم قرن اخیر به شمار می‌رود، جان دست‌کم ۱۷۰ نفر را گرفت و هزاران نفر نیز ناپدید شده‌اند.

سابین لکنر، معاون سازمان امدادرسانی فنی آلمان، گفت:‌ «جست‌وجو برای یافتن افراد گم‌شده ادامه دارد و در حال باز کردن جاده‌ها و تخلیه آب از زیرزمین‌ها هستیم.» او گفت، از این به بعد هر قربانی‌ای که پیدا شود، احتمالا دیگر زنده نیست.

دولت فدرال آلمان ۲۰۰ میلیون یورو برای کمک‌های فوری به بازماندگان اختصاص داده است و وزیر امور مالی کشور نیز گفته است که در صورت نیاز، بودجه بیشتری در دسترس خواهد بود.

استان‌های آسیب‌دیده از سیل قبلا ۲۵۰ میلیون یورو برای تعمیر بناها و زیرساخت‌های محلی و کمک به مردم بحران‌زده اختصاص دادند.

اولاف شولتز، وزیر امور مالی آلمان، گفت که دولت فدرال در تامین هزینه بازسازی زیرساخت‌ها، مانند جاده‌ها و پل‌ها، مشارکت خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، هزینه بازسازی هنوز دقیق مشخص نیست، اما به گفته شولتز، بازسازی‌ خرابی‌های سیل‌های قبلی حدود شش میلیارد یورو هزینه داشت.

هورست سیهوفر، وزیر کشور آلمان، گفت که بودجه بازسازی آماده است، و افزود: «به همین دلیل است که مردم مالیات می‌دهند، تا در مواقع این‌چنینی کمک دریافت کنند. همه چیز را نمی‌شود بیمه کرد.»

با این حال، در پی اعلام شمار بالای موارد مرگ بر اثر سیل، سیاستمداران اپوزیسیون خواستار استعفای او شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تخمین زده می‌شود که سیل دست‌کم یک میلیارد یورو هزینه بر دوش شرکت‌های بیمه بگذارد. هرچند، آسیب کلی به مراتب بزرگتر از این مقدار است، زیرا تنها ۴۵ درصد از آلمانی‌ها خانه‌هاشان را بیمه سیل کرده‌اند.

وزیر اقتصاد آلمان گفته است که کسب‌وکارهایی چون رستوران‌ها و آرایشگاه‌ها برای جبران خسارت، کمک‌هزینه دریافت خوا‌هند کرد.

کمتر از سه ماه دیگر در آلمان انتخابات سراسری برگزار خواهد شد و خسارات ناشی از سیل این پرسش را مطرح کرده است که چرا ثروتمندترین اقتصاد اروپا، چنین در مقابل سیل آسیب‌پذیر بوده است.

دو سوم آلمانی‌ها در یک نظرسنجی جدید گفته‌اند که سیاستمداران فدرال و منطقه‌ای باید در حفاظت از مردم در مقابل سیل بیشتر کار کنند.

منتقدان می‌گویند که به‌‌رغم هشدارهای قبلی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برای مقابله با سیل چاره‌ای نیندیشیده بوده است. خانم مرکل روز سه‌شنبه از شهر سیل‌زده بادموئنستریفل بازدید کرد.

بیشتر از جهان