ابتلای یک مقام کاخ سفید به کووید-۱۹؛ شخص مبتلا با بایدن در تماس نبود

این مقام که نامش اعلام نشده است، واکسن زده بود و نشانه‌های بیماری در او ملایم است

نمایی از ساختمان کاخ سفید در واشینگتن دی سی- DANIEL SLIM / AFP

سخنگوی رسانه‌ای کاخ سفید از ابتلای یکی از مقام‌های کاخ سفید به کووید-۱۹ خبر داده و گفته است که او با جو بایدن، رئیس‌ جمهوری ایالات متحده و دیگر مقام‌های ارشد دولت آمریکا، در ارتباط نبوده است.

جن ساکی، در نشست روز سه‌شنبه ۲۱ ژوئیه با خبرنگاران، گفت:‌ «تایید می‌کنم که نتیجه آزمایش کووید-۱۹ یکی از مقام‌های کاخ سفید که قبلا هر دو دوز واکسن را دریافت کرده بود، مثبت اعلام شده است.» به گفته سخنگوی رسانه‌ای کاخ سفید، این مقام که نامش اعلام نشده است، مبتلا به نشانه‌های ملایم بیماری است.

ساکی گفت بنا به مقررات سختگیرانه، این مقام در کاخ سفید حضور ندارد و کلیه تماس‌های اخیرش با افراد در دست بررسی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم ساکی همچنین گفت موارد دیگری نیز از ابتلا به ویروس کرونا پس از دریافت واکسن در کاخ سفید دیده شده است، ولی به شمار موارد ابتلا و زمان شناسایی آن‌ها اشاره‌ای نکرد.

سخنگوی رسانه‌ای کاخ سفید گفت:‌ «چنان که مورد اخیر ابتلا نشان می‌دهد، نشانه‌های بیماری در افراد واکسینه ملایم است. کاخ سفید آماده است تا با انجام منظم آزمایش، موارد ابتلا به ویروس کرونا را در میان افراد واکسینه شده شناسایی کند.»

او گفت ابتلا(ی این قبیل افراد) به نوع خفیف بیماری، «تاکیدی بر تاثیر واکسیناسیون در جلوگیری از ابتلای حاد و بستری شدن در بیمارستان است.»

پیش‌تر دفتر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کرده بود که نتیجه آزمایش یکی از سخنگویان رسمی او مثبت اعلام شده است. این نهاد همچنین گفت که فرد مبتلا با خانم پلوسی تماس نداشته است.

تاکنون حدود ۶۸ درصد جمعیت، دست‌کم یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند. پس از پیشرفتی سریع و گسترده در نخستین ماه‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری، روند واکسیناسیون سراسری و گسترده در ایالات متحده در مقابله‌ با همه‌گیری ویروس کرونا در هفته‌های اخیر به‌شدت کُند شده است. 

بیشتر از جهان