تیم تنیس روسیه، مدعی کسب مدال طلا در المپیک

این رقابت‌ها با حضور ۶۴ بازیکن از ۳۵ کشور جهان، از روز شنبه کار خود را آغاز خواهد کرد

رقابت‌های تنیس المپیک علاوه بر جایزه ارزشمند مدال برای تنیس‌بازهای اول تا سوم در رده بندی جهانی آن‌ها نیز تأثیرگذار است - William WEST / AFP

تنها دو روز به آغاز رسمی رقابت‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ باقی مانده است و تیم‌های باقی مانده در این رقابت‌ها به محل برگزاری مسابقات وارد می‌شوند. تیم تنیس روسیه با تمامی نفرات اصلی خود، از جمله بازیکنانی همچون مدودف، کاراتسف، روبلف، و خاچانف در این رقابت‌ها حاضر شده است و به نظر می‌‌رسد در هر دو قسمت حداقل یک مدال به‌دست آورد. برعکس رشته‌هایی چون فوتبال و والیبال، مدال رقابت‌های تنیس در المپیک به صورت فردی محاسبه می‌شود، نه تیمی. تنها در رقابت‌های دونفره است که در مجموع یک مدال به برندگان تعلق می‌گیرد. 

این رقابت‌ها با حضور ۶۴ بازیکن از ۳۵ کشور جهان، از روز شنبه کار خود را آغاز خواهد کرد. مدودف از روسیه که نفر دوم تنیس مردان جهان است، شانس دوم قهرمانی در این رقابتٰ‌ها به شمار می‌رود. تیم تنیس روسیه در سال جاری موفق شد عنوان نخست رقابت‌های ای تی پی کاپ را که پیش از شروع مسابقات تنیس آزاد استرالیا برگزار شد، کسب کند. آن رقابت‌ها برای دومین سال پیاپی در استرالیا برگزار شد و تیم روسیه متشکل از همین بازیکنان، موفق شد در دیدار پایانی تیم ایتالیا را مغلوب کند و جام قهرمانی را به‌دست آورد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رقابت‌های تنیس المپیک علاوه بر جایزه ارزشمند مدال برای تنیس‌بازهای اول تا سوم در رده بندی جهانی آن‌ها نیز تأثیرگذار است. برنده این مسابقات ۴۰۰ امتیاز جهانی نیز دریافت خواهد کرد و این می‌تواند در جابه‌جایی بازیکنان در جدول جهانی موثر باشد. 

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان، نیز روز گذشته برای شرکت در این رقابت‌ها راهی ژاپن شد. او امیدوار است که در غیاب بازیکنان بزرگی همچون نادال و فدرر، بتواند مدال طلا را در این رقابت‌ها کسب کند. او در بخش انفرادی این مسابقات تنها یک بار در سال ۲۰۰۸ موفق به کسب مدال برنز شده است. در رقابت‌های المپیک ریو در سال ۲۰۱۶ در برزیل، جوکوویچ در همان مرحله نخست مسابقات با قرعه سختی مواجه شد و با شکست مقابل دلپوترو از آرژانتین، از دور مسابقات کنار رفت. 

فینال دور قبلی رقابت‌ها بین اندی ماری از برتانیا و دلپوترو از آرژانتین برگزار شد و اندی ماری موفق شد مدال طلا را برای دومین بار پیاپی به‌دست آورد. ماری نیز در المپیک توکیو حاضر است و برای تیم بریتانیا مسابقه خواهد داد. 

پر‌افتخارترین بازیکنان تنیس در رقابت‌های المپیک امسال، سِرنا و ونوس ولیامز از آمریکا هستند که در مجموع در دو دوره پیاپی توانسته‌اند چهار مدال طلا را در رقابت‌های تک‌نفره و دونفره به‌دست آورند. از بازیکنان شاغل، اندی ماری از بریتانیا در رتبه چهارم این رده‌بندی قرار دارد و نادال، مرد شماره ۳ تنیس جهان، با کسب دو مدال طلا (یکی در انفرادی و دیگری در مسابقات دونفره) در رتبه هفتم قرار دارد. در این رده‌بندی نام بازیکنان بزرگی همچون سوزان لگلن از فرانسه و ماری جو فرناندز از امریکا نیز به چشم می‌خورد.  

بیشتر از تنيس