تاکید وزیران خارجه و دفاع آمریکا و پادشاه اردن بر همکاری برای ثبات خاورمیانه

وزیران خارجه و دفاع آمریکا درباره چالش‌های امنیتی خاورمیانه با پادشاه اردن گفت‌وگو کردند 

گفتگوی ملک‌عبدالله، پادشاه اردن با لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا - Yousef ALLAN / AFP

آنتونی بلینکن و لوید آستین، وزیران خارجه و دفاع آمریکا در دیدار با ملک‌عبدالله، پادشاه اردن، درباره همکاری‌های دو کشور برای تقویت صلح و ثبات در خاورمیانه گفت‌وگو کردند. 

ملک عبدالله، پادشاه اردن که نخستین رهبر از خاورمیانه است که پس از روی کار آمدن جو بایدن به ایالات‌متحده سفر کرده، در جریان سفر خود به واشنگتن و پس از دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا، با آنتونی بلینکن و لوید آستین، وزیران خارجه و دفاع این کشور نیز دیدار کرد. 

موضوع دیدار لوید آستین با ملک عبدالله، روابط دفاعی آمریکا و اردن بود. در این ملاقات، وزیر دفاع آمریکا از نگرانی‌های امنیتی در خاورمیانه صحبت کرد و تقویت نیروهای مسلح اردن به عنوان هم‌پیمان آمریکا در منطقه را خواستار شد. در این دیدار همچنین بر همکاری راهبردی و نزدیک دو کشور برای رفع چالش‌های امنیتی منطقه توافق شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آنتونی بلیکن، وزیر خارجه آمریکا نیز در دیدار با پادشاه اردن با بیان اینکه برای ایالات متحده روابط با کشور اردن بسیار اهمیت دارد، این کشور را هم‌پیمان آمریکا در ایجاد صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه و مبارزه با داعش دانست. او همچنین از اردن به دلیل میزبانی سخاوتمندانه از پناهجویان تقدیر کرد. 

بلینکن به پادشاه اردن اطمینان داد که این کشور همواره از پشتیبانی ایالات‌متحده برخوردار خواهد بود. 

در این دیدار، ملک‌ عبدالله نیز روابط دیرین و دوستانه آمریکا و اردن را یادآور شد و  حمایت‌های ایالات متحده را در حل چالش‌های منطقه موثر دانست و گفت که اردن برای حل مشکلات منطقه در کنار آمریکا می‌ایستد و این کشور همیشه برای ایالات متحده یک متحد قوی باقی خواهد ماند.

به گزارش وب‌سایت کاخ سفید، پادشاه اردن در دیدار خود با وزیر خارجه آمریکا از دولت بایدن به دلیل اهدای ۵۰۰ هزار دوز واکسن فایزر هم قدردانی کرد.