انتقاد نمکی از کسانی که «افتخار ملی» را در مدیریت کرونا زیر سؤال می‌برند

در شبانه‌روز گذشته بیش از ٢٧ هزار نفر به کرونا مبتلا شدند که این رقم، بالاترین میزان شناسایی بیمار در ایران از ابتدای همه‌گیری کروناست

وزیر بهداشت ایران روز سه‌شنبه با انتقاد از کسانی که به گفته او با سیاست‌زدگی «غرور و افتخار ملی» را زیر سؤال می‌برند، ادعا کرد کشوری که نه تحریم است و نه وضعیت اقتصادی آن بدتر از ایران هست، امروز از ما برای مهار همه‌گیری کرونا درخواست کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید نمکی در مراسمی در لرستان گفت با «همدلی و وفاق» بود که توانستیم در این «ایام سخت، کم‌بضاعتی اقتصادی و بسیار پرتنش» از چهار موج همه‌گیری کووید-۱۹ عبور کنیم و می‌توانم با افتخار بگویم حتی یک بیمار هم پشت در بیمارستان‌ها نماند.

وی در ادامه ادعا کرد روز گذشته نامه‌ای از وزیر بهداشت یکی از کشورهای درگیر کرونا دریافت کرده است که «سرتا پا تقاضای کمک بود از ایران تحریم‌زده» در این زمینه که چه کردید با وجود گستردگی و حصر اقتصادی و سیاسی اینگونه بیماری کرونا را مدیریت کردید.

آقای نمکی به جزئیات اقدامات انجام شده در مدیریت کرونا اشاره نکرد، اما گفت «عده‌ای این غرور ملی را با مغلطه به یک بدهکاری سیاسی بدل می‌کنند.» به نظر می‌رسد منظور وزیر بهداشت از «غرور ملی» همین نامه‌ای است که می‌گوید دریافت کرده، اما نام آن کشور را نیز ذکر نکرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

موج پنجم کرونا مدتی است در ایران آغاز شده و اخیرا به اوج خود رسیده است؛ طوری که ظرفیت بیمارستان‌ها پر شده و معاون درمان وزارت بهداشت، از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته مرخصی کادر درمان را لغو کنند و همه ظرفیت بیمارستان‌ها را به بیماران کووید-۱۹ اختصاص دهند.

سویه دلتای ویروس کرونا در حالی کشور را با وضعیت اضطراری مواجه کرده که در صورت واکسیناسیون عمومی و قرنطینه شهرها، و مدیریت مناسب، امکان پیشگیری از گسترش آن وجود داشت، اما اکنون ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده و کادر درمان نیز دچار خستگی مفرط شده‌اند.

بنا بر اعلام روز سه‌شنبه وزارت بهداشت، از جمعیت ۸۳ میلیونی ایران فقط ۶ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۶۱۵ نفر دوز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۳۱۴ هزار و ۹۹۸ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۹ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۶۱۳ دوز رسیده است.

در شبانه‌روز گذشته ٢٧ هزار و ۴۴۴ نفر به کرونا مبتلا شدند که این رقم، رکورد شناسایی بیمار در ایران از ابتدای همه‌گیری کروناست.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۰ بیمار کووید۱۹ نیز جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۷ هزار و ۶۲۴ نفر رسید.