شمار جان‌باختگان سیل اخیر ایران به هشت نفر رسید

در یک هفته اخیر، ۵۷ شهرستان در ۱۵ استان ایران درگیر سیل و بارندگی بوده‌اند

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ایران از جان باختن هشت تن در جریان سیل و آب‌گرفتگی یک هفته گذشته در استان‌های مختلف ایران خبر داد.

ولی‌پور روز سه‌شنبه، ۲۹ تیرماه، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که سازمان هلال‌احمر از روز ۲۳ تیرماه تاکنون در ۵۷ شهرستان درگیر سیل و بارندگی در ۱۵ استان ایران، عملیات امدادی انجام داده است. 

به گفته او، «در مجموع این عملیات‌ها به ۲۵۷۸ سیل‌زده امدادرسانی شده و ۶۱۱ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند. همچنین ۵۸ نفر به مناطق امن منتقل شدند».

بنابر گزارش‌ها، ۱۵  استان درگیر در سیل اخیر عبارت‌اند از: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان، مازندران، هرمزگان، یزد و کردستان. 

رئیس سازمان هلال احمر ایران تعداد کشته‌شدگان در جریان سیل اخیر را تاکنون هشت نفر اعلام کرد. یکی از این افراد، ۲۵ تیرماه، در شهرستان اسکو در آذربایجان شرقی در اثر صاعقه‌زدگی جان خود را از دست داده و هفت تن دیگر در سیلاب کشته شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پنج نفر از کشته‌شدگان، اعضای یک خانواده‌ا‌ند که روز ۲۵ تیرماه در سیلاب منطقه کیسکان شهرستان بافت در استان کرمان مفقود شده بودند. پیکر سه نفر از آن‌ها پیش‌تر پیدا شده بود و پیکر دو نفر دیگر نیز بنابر اعلام سازمان هلال‌احمر، پس از چند روز جست‌وجو، در حوالی سد بافت پیدا شده است. 

هنوز گزارش کاملی از میزان خسارت‌های ناشی از این بارندگی شدید تابستانی و جاری شدن سیلاب در استان‌های مختلف ایران منتشر نشده است، اما بنابر گزارش‌های پراکنده از استان‌های مختلف، به نظر می‌رسد مهم‌ترین خسارت‌ها به جاده‌ها و راه‌های روستایی و عشایری و همچنین باغ‌ها، مزارع و دام‌ها وارد شده است.

احسان عراقی‌زاده، معاون اداره کل راهداری استان کرمان، روز ۲۹ تیرماه، به خبرگزاری ایسنا گفت: «سیل اخیر در ۱۰ شهرستان حوزه شمال استان کرمان حدود ۶۰۰ میلیارد ریال به راه‌های اصلی و فرعی و روستایی خسارت وارد کرده است.» همچنین به گفته حسین‌الهی‌فر، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت استان کرمان، سیل تنها در این شهرستان، بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال به کشاورزی و دامپروری شهرستان بافت خسارت زده است.