حمایت هنرمندان و ورزشکاران ایرانی از معترضان در خوزستان

گوگوش، ستار، لیلا فروهر، فرامرز اصلانی به همراه همایون شجریان، هدیه تهرانی، پرستو صالحی و ورزشکارانی مانند علی کریمی و وریا غفوری و بسیاری دیگر از چهره‌های مشهور در کنار مردم خوزستان ایستادند

بحران آب در خوزستان به گونه‌ای که مردم حتی به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند، در کنار اظهارنظرهای متناقض مسئولان و برخورد خشونت‌آمیز با معترضان، واکنش‌های زیادی را در جامعه به دنبال داشته است و از چهره‌های مشهور هنری و ورزشی گرفته تا عموم مردم، همه اعلام کرده‌اند که در کنار مردم خوزستان خواهند ماند. 
گوگوش، هنرمند موسیقی ایران، بخش‌هایی از ترانه «کتیبه» خود را که در آن می‌خواند «هم‌شب و هم گریه‌ایم؛ درد تو درد منه»، با هشتگ خوزستان منتشر کرد.
ستار، یکی دیگر از خوانندگان ایرانی نیز با ابراز همدردی با مردم خوزستان، کسانی را که با گلوله به اعتراض مردم پاسخ‌ می‌دهند، «نامرد» خواند. 
مرتضی شایسته، لیلا فروهر، هنگامه و فرامرز اصلانی نیز دیگر هنرمندان عرصه موسیقی بودند که نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

همایون شجریان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از مردم دعوت کرد برای کمک به خوزستان، حتی یک لحظه هم تعلل نکنند. 
چهره‌های ورزشی نیز با انتشار تصاویر و پست‌هایی در صفحات شخصی خود به سرکوب معترضان در خوزستان و بحران بی‌آبی در این استان واکنش نشان دادند. 
یحیی گل‌محمدی تصویری از یک کودک خوزستانی را منتشر کرد و نوشت: «فرزند کدام مسئول در این شرایط زندگی می‌کند؟»

جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان، هم خطاب به مسئولان نوشت: «شعار و مصاحبه برای این مردم آب نمی‌شود. مردم شهر تشنه‌اند.»
علی کریمی، تصاویری از فیلم «دونده» ساخته امیر نادری را به یاد خوزستان منتشر کرد. برخی دیگر از ورزشکاران نیز ویدیویی از علی انصاریان، فوتبالیست و بازیگری که بر اثر کرونا فوت کرد، منتشر کردند که در آن می‌گوید: «ما به مردم خوزستان مدیونیم.» 
وریا غفوری، علیرضا جهانبخش مهدی رحمتی و سید جلال حسینی نیز دیگر ورزشکارانی بودند که با انتشار پست‌هایی از مردم خوزستان حمایت کردند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حال و آینده ما را به میل خود بسته‌بندی کرده‌اید
پس از اعلام حمایت سینماگران مستند از مردم خوزستان و واکنش‌ برخی هنرمندان در روزهای نخست اعتراض‌های مردمی، برخی دیگر از هنرمندان نیز به جمع حامیان مردم خوزستان پیوستند. هدیه تهرانی که به فعالیت‌های محیط‌ زیستی علاقه‌مند است، در اینستاگرام خود یکی از پست‌های قدیمی‌اش در سال ۹۷ را بازنشر کرد که تصویری از آب بسته‌بندی شده بود و خطاب به رئیس‌جمهور نوشت: «سد راه زندگی عادی دیروز و امروز مردم شده‌اید. آینده طلبمان هم نیست، وقتی امروز همه راه‌ها را به روی ما بسته‌اید. زندگی گذشته، حال و آینده ما را به میل خود و به هر شیوه‌ای طراحی و بسته‌بندی کرده‌اید.»

پریناز ایزدیار نیز عکسی از یک کودک بیمار خوزستانی منتشر کرد و نوشت: «این بود حق مردم؟ شرم بر شما که می‌بینید و کاری نمی‌کنید.» هانیه توسلی، محسن کیایی، پرستو صالحی و گوهر خیراندیش نیز از جمله هنرمندانی بودند که از مردم خوزستان حمایت کردند. 
در میان سیاستمداران نیز واکنش شاهزاده رضا پهلوی، محمد خاتمی و محمود احمدی‌نژاد به رویدادهای خوزستان خبرساز شد. شاهزاده رضا پهلوی از نیروهای انتظامی خواست به سوی مردم شلیک نکنند و از مردم تشنه حمایت کنند. محمد خاتمی نیز به نهادهای امنیتی هشدار داد که حق برخورد خشونت‌آمیز با معترضان را ندارند و محمود احمدی‌نژاد نیز از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی خواست پولی را که برای سرکوب مردم خوزستان هزینه می‌کنند، برای آبادانی این استان خرج کنند.

بیشتر از فرهنگ و هنر