موشک مافوق صوت روسیه با موفقیت آزمایش شد

پوتین گفته بود این موشک می‌تواند با شتابی ۹ برابر سرعت صوت پرواز کند و هدفی را در فاصله ۱۰۰۰ کیلومتری بزند

موشک‌های مافوق صوت زیرکن می‌توانند از روی عرشه کشتی‌ یا از زیردریایی‌ شلیک شوند-Russian Defence Ministry/Handout via REUTERS

ارتش روسیه آزمایش موفق شلیک موشک کروز مافوق صوت جدید زیرکن را اعلام کرد.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه، ۱۹ ژوئیه اعلام کرد این موشک که از ناوچه آدمیرال گروشکوف در دریای سفید شلیک شد با موفقیت به هدف خود در ۳۵۰ کیلومتری محل واقع در ساحل دریای بارنتس اصابت کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت دفاع افزود این موشک با سرعت ۷ ماخ پرواز کرد که ۷ برابر بیشتر از سرعت صوت و تقریبا معادل ۸۶۶۰ کیلومتر در ساعت است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته بود این موشک قابلیت پرواز با شتابی ۹ برابر سرعت صوت خواهد داشت و می‌تواند هدفی را در فاصله ۱۰۰۰ کیلومتری بزند.

آزمایش روز دوشنبه بعد از اولین آزمایش موفق موشک صورت پذیرفت که در ماه اکتبر در زادروز آقای پوتین انجام شد.

رئیس جمهور روسیه شلیک این موشک در ماه اکتبر را «اتفاقی عظیم» برای کشور دانست.

او افزود: «تجهیز نیروهای نظامی، یعنی ارتش و نیروی دریایی، به آخرین تسلیحات واقعا بی‌رقیب نظامی قطعا قابلیت دفاعی کشورمان را در طولانی مدت تضمین می‌کند.»

موشک‌های مافوق صوت زیرکن می‌توانند از روی عرشه کشتی‌ها یا از زیردریایی‌های نیروی دریایی روسیه شلیک شوند. آزمایش این موشک از روی زمین و از داخل زیردریایی نیز قرار است به زودی انجام شود.

این موشک‌ها بخشی از نسل جدیدی از تسلیحات نظامی روسیه‌اند که آقای پوتین در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد، او در یک سخنرانی ادعا کرد این تسلیحات می‌توانند تقریبا هر مکانی را در جهان هدف قرار دهند و از سپرهای موشکی ساخته آمریکا، بگریزند.

© The Independent

بیشتر از جهان