شاهزاده رضا پهلوی خطاب به نظامیان ایران: به معترضان شلیک نکنید

«اکنون، وظیفه ملی و انسانی شما به عنوان سربازان ایران، دفاع و محافظت از مردم‌تان است»

شاهزاده رضا پهلوی روز دوشنبه در پیامی خطاب به نظامیان ایران، در ارتباط با اعتراضات خوزستان نوشت: «شما حق ندارید پاسخ مردمی را که با دستان خالی برای آب و نان و آزادی به خیابان آمده‌اند، با گلوله بدهید.»

در پیام او آمده است که علی خامنه‌ای، رهبر نظام جمهوری اسلامی، «بار دیگر برای حفظ رژیم تبهکار خود، دستور داده مردم معترض را بکشند. او پاسخ مردمی را که با دستان خالی برای آب و نان و آزادی به خیابان آمده‌اند، با گلوله می‌دهد. خامنه‌ای مسئول مستقیم خون‌‌های به‌ناحق ریخته‌ خوزستان است. حساب او و شریکان جرمش را در هر سطحی که باشند، به دادگاه‌های صالح خواهیم سپرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده رضا پهلوی در ادامه پیام خود آورده است: «اکنون، وظیفه ملی و انسانی شما به عنوان سربازان ایران، دفاع و محافظت از مردم‌تان است. شما حق ندارید به روی مردم و جوانانی که با دستان خالی و بدون خشونت به خیابان آمده‌اند، تیراندازی کنید.

«شما اما موظفید از هم‌میهن بی‌گناه و تشنه‌لب خود در مقابل رژیم ضد میهنی و جیره‌خواران و مزدوران سرکوبگرش دفاع کنید. بدانید که همبستگی با ملت و زندگی با عزت، بسیار ایمن‌تر از بردگی و بندگی برای جانیان است.»

او در پایان پیام خود خطاب به «هم‌میهنان در ایران و سراسر جهان» نوشته‌است: «اینک که مردم خوزستان دلاورانه به پا خاسته‌اند، تک‌تک ما وظیفه داریم که تنهاشان نگذاریم. ما در این مبارزه هم‌چنان به اصل مهم و کلیدی دوری از خشونت پایبندیم.»