بانوی اول افغانستان: نگذارید دشمنان کوردل کشور ما را به روزهای سیاه گذشته بازگردانند

رولا غنی در پیام خود آرزو کرد که همه افغان‌ها بتوانند امسال نیزعید قربان را کنار خانواده‌هایشان به خوبی و خوشی سپری کنند

رولا غنی، همسر اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان - عکس از تسنیم

رولا غنی، بانوی اول افغانستان و همسر رئیس‌جمهور غنی، در پیامی ویدیویی، عید قربان را به تمام مسلمان جهان به ویژه مردم افغانستان تبریک گفت و از مردم این کشور خواست تا اجازه ندهند دشمنان بار دیگر تاریخ سیاه گذشته را برای آنان تکرار کنند و افغانستان را به سوی تاریکی ببرند.

رولا غنی در پیام خود آرزو کرد که همه افغان‌ها بتوانند امسال نیزعید قربان را کنار خانواده‌هایشان به خوبی و خوشی سپری کنند و زندگی پرآرامشی داشته باشند.

بانو غنی در ادامه از وضعیت جنگی پیش آمده در افغانستان ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: «پیام عید قربان را همه می‌دانیم؛ اینکه حضرت ابراهیم چگونه برای خدا قربانی داد و ما نیز باید برای آینده بهتر خود قربانی بدهیم؛ به ویژه در وضعیت کنونی که همه ما با یک دشمن بزدل روبه‌روییم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بانوی اول افغانستان جنگ جاری در این کشور را تحمیلی توصیف کرد و افزود: «جنگ به ما تحمیل‌ شده است و دشمن در تلاش است با استفاده از رسانه‌های جمعی میان مردم تشویش ایجاد کند. من به عنوان مادر معنوی‌ از همه شما می‌خواهم که مانند حضرت ابراهیم استوار باشید و در مقابل دشمنانتان ایستادگی کنید.»

او در پایان صحبت‌هایش بار دیگر عید قربان را تبریک گفت و تاکید کرد که افغانستان سرزمین همه افغان‌ها است و باید همه دست به دست دهند تا بتوان از وضعیت بد پیش آمده عبور کرد و کشور را به سوی پیشرفت و ترقی برد و اجازه نداد تا «دشمنان کوردل» بار دیگر تاریخ سیاه گذشته را تکرار کند.

فردا سه‌شنبه ۲۹ تیر، عید قربان و نخستین روز از ایام این جشن در افغانستان است. افغانستان و بسیاری از کشورهای اسلامی این روز را به شکل رسمی جشن می‌گیرند اما نظر به وضعیت جنگی موجود، دولت افغانستان عید قربان امسال را «عید سرباز» نامگذاری کرده و قرار است این مناسبت مذهبی با این نام گرامی داشته شود.