ادامه تظاهرات در خوزستان در اعتراض به بی‌آبی

در ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، گفته شده است که نیروهای امنیتی به معترضان شلیک کرده‌اند

شامگاه یکشنبه، وبسایت هرانا گزارش داد که در چهارمین روز از اعتراضات خوزستان، شامگاه یکشنبه ۲۷ تیر، تجمع معترضان به سوء مدیریت آب و بحران بی‌آبی در شهر سوسنگرد، با خشونت نیروهای نظامی و تیراندازی به سمت معترضین همراه بود.

در ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، گفته شده است که نیروهای امنیتی به معترضان شلیک کرده‌اند.

روز یکشنبه، خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران ایران، خبر داد که آب پشت سدهای خوزستان براساس اعلام سازمان آب و برق استان نسبت به دوره گذشته پنجاه درصد کاهش داشته است.

در پی انتشار گزارش‌ها و ویدیوهای متعدد در رسانه‌های اجتماعی از تظاهرات و تجمع‌هایی که پنجشنبه‌شب در اعتراض به بی‌آبی در شهرهای مختلف استان خوزستان برگزار شد، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان، گفت که برخی با هدف «تحریک مردم»، «تصاویری جعلی» از اعتراض‌ها در فضای مجازی منتشر می‌کنند. هم‌زمان خبرهایی از ارسال هیئت‌هایی ازسوی قوه قضاییه و دولت برای رسیدگی به مشکلات ناشی از بی‌آبی به خوزستان منتشر شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش تسنیم، محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان روز یکشنبه در میان جمعی از اهالی اهواز گفت: «از مدت‌های قبل تاکنون برای شنیدن صدا و مشکلات مردم شهر به شهر به‌طور میدانی مسائل را مورد بررسی قرار دادیم به‌طور مثال روز گذشته با حضور در مناطق رفیع، هویزه، سوسنگرد، گمبوعه وغیره صدای مردم را کامل شنیدیم و دیدیم که در پایین‌دست اوضاع چگونه است.»

او افزود: «آنچه خواسته ماست، آن است که حتی‌الامکان از حوزه بالادست به‌ویژه از سد سیمره به مناطق درگیر رسیدگی شود، همچنین در گفت‌وگو با آیت‌‌الله رئیسی رئیس‌جمهور منتخب از ایشان خواستم یک تیم از طرف‌شان برای شنیدن صدای مردم در خوزستان حضور یابد.»

روز یکشنبه رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از رهاسازی خروجی سد کرخه و دز برای تامین آب پایین دستی و پیگیری موضوع کمبود آب در برخی از استان‌ها از جمله خوزستان خبر داد.

به گزارش ایرنا فریدون حسنوند با اشاره به کمبود آب در برخی استان‌های ایران، گفت مجلس برای «حل این معضل جدی» در تلاش است.