فشار برای واکسیناسیون نوجوانان همزمان با شیوع سویه دلتا در بریتانیا

پیش‌بینی می‌شود در دو هفته آینده، موارد ابتلا به کرونا در بریتانیا به روزانه ۱۰۰ هزار نفر برسد

سازمان نظام دارویی بریتانیا بیش از یک ماه پیش واکسن فایزر را برای ترزیق به افراد ۱۲ تا ۱۵ ساله تایید کرد‌ـ Patrick T. FALLON / AFP

در حالی که انتظار می‌رود بریتانیا با لغو محدودیت‌ها از روز دوشنبه، شاهد سومین موج شیوع ویروس کرونا باشد، بوریس جانسون، نخست وزیر آن کشور، زیر فشار فزاینده‌ای است تا اجازه دهد افراد بالای ۱۲ سال نیز علیه کووید واکسینه شوند.

سازمان نظام دارویی بریتانیا بیش از یک ماه پیش واکسن فایزر را برای ترزیق به افراد ۱۲ تا ۱۵ ساله تایید کرد، اما به گزارش روزنامه تلگراف چاپ لندن، دولت مخالف واکسینه شدن همه کودکان و نوجوانان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا بر این گزارش، گویا کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی بریتانیا به کابینه توصیه کرده است تا زمانی که شواهدی مبنی بر در خطر بودن این گروه‌های سنی به دست نیامده است، از واکسیناسیون آن‌ها خودداری کند. قرار است این کمیته روز دوشنبه دوباره موضوع را بررسی کند.

پیش‌بینی می‌شود موارد ابتلا به کرونا در بریتانیا در دو هفته آینده، به ۱۰۰ هزار نفر در روز برسد. در موج دوم کرونا در بریتانیا، شمار روزانه ابتلا به ۶۰ هزار مورد رسیده بود. به گفته کارشناسان، بدون واکسیناسیون سریع، صدها هزار فرد کم‌سال ممکن است تابستان امسال در معرض ابتلا به کرونا قرار گیرند و ده‌ها هزار تن هم دچار آثار مزمن ابتلا به کووید شوند.

در آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای دیگر، واکسن‌هایی چون فایزر و مدرنا به میلیون‌ها فرد بالای ۱۲ سال تزریق شده‌اند. مسئولان بهداشتی آن کشورها می‌گویند هیچ نشانی از عوارض شدید در این گروه سنی مشاهده نشده است. یک مقام بهداشتی بریتانیا گفت خودداری از واکسینه کردن نوجوانان، «قماری بی‌منطق و غیراخلاقی» برای دستیابی به ایمنی جمعی از طریق ابتلای شمار زیادی از مردم در بریتانیا خواهد بود.