استخدام اولین کارشناس طعم گوشت توسط نام تجاری غذاهای گیاهی

یک نام تجاری تولیدکننده محصولات گیاهی جانشین گوشت به دنبال استخدام «اولین طعم‌سنج گوشت در جهان» است

چشنده هر روز باید در مورد طعم دست‌کم ۲۰ نوع مختلف گوشت نظر بدهد و افزون بر آن باید بر شکل‌گیری، فراوری و آزمایش محصولات جدید نیز نظارت کند- Pixabay

شرکت تی‌اچ‌آی‌اس، تولیدکننده غذاهای بی‌گوشت و محصولات حیوانی واقع در لندن، برای جذب اولین کارشناس طعم گوشت تبلیغ کرده و اعلام کرده است «افراد دارای حس چشایی ضعیف» تقاضا ندهند.

نامزد منتخب برای این شغل در واقع باید «از بهترین چشنده‌های بریتانیا» باشد زیرا هر روز باید در مورد طعم دست‌کم ۲۰ نوع مختلف گوشت نظر بدهد و افزون بر آن باید بر شکل‌گیری، فراوری و آزمایش محصولات جدید نیز نظارت کند.

این شرکت به دنبال فردی خوش‌بنیه است که «خود به تنهایی درک خوبی از مزه گوشت» داشته باشد و «زبانش در حد اعلا برای قضاوت بی‌رحمانه طعم‌‌ها و یافتن بهترینشان تربیت شده باشد.»

طعم‌سنج‌ها از گذشته فقط در سنجش طعم شراب تخصص داشته‌اند، اما طعم‌سنج گوشتی که شرکت تی‌اچ‌آی‌اس می‌خواهد باید به همان اندازه «بر فن و هنر چشیدن تسلط داشته باشد».

این شرکت از افراد علاقه‌مند خواسته ویدیوی کوتاهی از خود در حال چشیدن و داوری هر غذا یا نوشیدنی دلخواه تا ۳۰ ژوئیه در تارنمای شرکت بارگذاری کنند.

«از نامزد منتخب خواهند خواست غذا یا نوشیدنی را در دهان بگرداند، آن را تف کند و با تبحر بسیار طعمش را تحلیل کند»، پس برای مصرف کلی غذا آمادگی داشته باشید.

در این توضیحات آمده است: «تر و تمیز کار کنید. کسی خوشش نمی‌آید منظره کش آمدن آب دهان تماشا کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پایان این توضیحات آمده است: «این مسابقه محبوب‌ترین‌ها نیست، اما به نوعی هم می‌شود گفت هست. پس حتما ویدیوی خود را با هشتگ #طعم‌سنج_‌گوشت در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.»

اندی شاول از بنیانگذاران شرکت تی‌اچ‌آی‌اس می‌گوید: «سال‌هاست افرادی که بهترین حس چشایی را در این مملکت دارند فقط یک موقعیت شغلی خوب داشته‌اند و آن کار کردن در صنعت شراب‌سازی بوده است. بی‌صبرانه منتظریم موقعیت شغلی جدید و متنوعی به این زنان و مردان، این قهرمانان چشایی و طعم، عرضه کنیم.»

نامزد منتخب این شغل قراردادی، در ماه اوت کار خود را شروع خواهد کرد و برای هشت روز کار چشندگی در هر دو ماه مبلغ ۲ هزار پوند دریافت خواهد کرد.

بنا به پژوهش دانشگاه آکسفورد حذف گوشت و محصولات لبنی از برنامه غذایی می‌تواند تا ۷۳ درصد در کاهش رد پای کربن از غذای انسان موثر باشد.

جوزف پور، نویسنده اصلی این پژوهش، گفت: «شاید تنها و بهترین راه کاهش اثر انسان بر زمین رواج خورد و خوراک گیاهی باشد، نه‌ تنها از منظر کاهش گازهای گلخانه‌ای، بلکه از لحاظ کاهش اسیدی شدن جهان و مصرف خاک و آب.»

او گفت: «اثر این کار بسیار بیشتر از کم کردن سفرهای هوایی یا خریدن خودروی برقی است.» با این اقدام‌ها فقط تولید گازهای گلخانه‌ای کم می‌شود.

او افزود: «مصرف نکردن محصولات حیوانی برای محیط زیست بسیار مفیدتر است تا خریدن گوشت و لبنیاتی که به صورت پایدار تولید شده است.»

© The Independent

بیشتر از جهان